خبرگزاری کار ایران

اسلامی:

به مالکان دارای خانه‌های خالی پیامک ارسال شد/ سامانه املاک و اسکان کمک شایانی به وزارت دارایی کرده است

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۱۱۵

وزیر مسکن راه و شهرسازی با بیان اینکه به مالکان دارای خانه‌های خالی پیامک ارسال شد، گفت: سامانه املاک و اسکان کمک شایانی به وزارت دارایی کرده است.

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی در حاشیه نشست امروز کمیسیون عمران مجلس درباره آخرین اقدامات برای راه اندازی سامانه املاک و اسکان و اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی از سکنه، گفت: خوشبختانه در یک ماه اخیر اقدامات مثبتی در حوزه تکمیل اطلاعات سامانه مذکور صورت گرفته و قطعا این سامانه کمک شایانی به سازمان امور مالیاتی کشور برای اجرای قوانین مالیاتی از جمله قانون مالیات بر خانه های خالی خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هدف اصلی وزارت راه و شهرسازی از اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی، مقابله با سوداگری در عرصه مسکن و تبدیل مسکن از یک کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی است تا بازار به سمت ثبات و آرامش حرکت کند.

وی گفت: سامانه املاک و اسکان با تلاش گسترده وزارت راه و شهرسازی بهمن ماه سال گذشته رونمایی شد و تمام دستگاه‌ها اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری کردند و پس از آن با راستی آزمایی صورت گرفته، به مالکان دارای خانه‌های خالی پیامک ارسال شد.

اسلامی گفت: در شرایط کنونی برای حدود یک و نیم میلیون نفر از مالکان مساکن خالی پیامک ارسال شده و تعدادی زیادی از مردم با مراجعه به سامانه املاک و اسکان نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امیدواریم مردم هر چه سریع تر نسبت به تکمیل اطلاعات خود در سامانه املاک اقدام کنند تا بتوانیم مرحله راستی آزمایی را به صورت کامل اجرایی و عملیاتی کنیم و پس از آن سازمان امور مالیاتی بر اساس مفاد قانون بتواند از مشمولان نهایی مالیات اخذ کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز