خبرگزاری کار ایران

یاسینی:

یکی از وطایف بازرسان وزارت کشور نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۱۰۴

دبیر هیات مرکزی بازرسی انتخابات گفت: باتوجه به شرایط شیوع بیماری کرونا نظارت بر رعایت جدی بایسته‌های بهداشتی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ شده است از دیگر وظایف بازرسان وزارت کشور است.

به گزارش ایلنا،محمدعلی یاسینی دبیر هیات مرکزی بازرسی انتخابات در نشست آموزشی فرمانداران و بخشداران و اعضای هیاتهای بازرسی مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این مرحله نیز  مشابه مرحله اول، هئیت‌های بازرسی انتخابات در ۹ استان و ۲۴ شهرستان تشکیل شده و بازرسان وزارت کشور برای تمام شعب اخذ رای تعیین شدند؛ به طوری که هیچ شعبه ای بدون بازرس مستقر یا سیار نباشد.

وی افزود: بازرس شعبه موظف است از یک ساعت قبل از آغاز رای گیری تا پایان شمارش آرا و ثبت صورت جلسه شعبه در سامانه الکترونیکی انتخابات، حضور مستمر داشته باشد و در ساعات خلوتی شعبه به سایر شعب تحت نظارت خود سرکشی کند.

یاسینی ادامه داد: بازرس باید موارد هجده گانه مندرج در کاربرگ بازرسی را در ارتباط با شعبه ای که مستقر است، به دقت رصد و در پایان کار تکمیل نموده و به هیات بازرسی شهرستان شخصا تحویل دهد که این منزله تایید حضور بازرس در شعبه است.

دبیر هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور اظهار کرد: باتوجه به شرایط شیوع بیماری کرونا نظارت بر رعایت جدی بایسته های بهداشتی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ شده است از دیگر وظایف بازرسان وزارت کشور است.

یاسینی تاکید کرد: با توجه وظیفه ارزیابی سالانه عملکرد فرمانداری‌ها توسط مرکز مدیریت عملکرد وزارت کشور، عملکرد فرمانداران براساس نتایج بازرسی های شعب و هئیت‌های بازرسی از طریق سامانه الکترونیکی ارزیابی خواهد شد و نتایج آن در ارزشیابی عوامل اختصاصی فرمانداران موثر خواهدبود.

با توجه به ماده ۲۵ قانون برگزاری انتخابات، صرفا وزارت کشور می تواند بازرسانی را منصوب نماید و فرمانداران محترم از انتصاب بازرس جدا خودداری نمایند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز