خبرگزاری کار ایران

جهانگیری:

دولت همه امکانات آموزشی و بهداشتی مورد نیاز آموزش و پرورش را فراهم کرده است

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۹۷۶

معاون اول رییس جمهور از سه دبیرستان در منطقه ۱۰ تهران به صورت سرزده بازدید کرد.

به گزارش ایلنا،‌ اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور صبح امروز پس از بازدید از دبستان دکتر حافظی، به صورت سرزده از دبیرستان های پسرانه شهدای مدافع حرم و علامه طباطبایی و نیز دبیرستان دخترانه نمونه دولتی مکتب الاحرار بازدید و با دانش آموزان و معلمین در کلاس های درس گفتگو کرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین در این بازدید در جریان نحوه ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان و رعایت پروتکل های بهداشتی نیز قرار گرفت و از معلمین و مدیران این سه مدرسه خواست با حساسیت ویژه از سلامت دانش آموزان مراقبت کنند.

در جریان این بازدیدها دانش آموزان و معلمین نیز نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص نحوه آموزش از طریق فضای مجازی اعلام و از خدمات ارائه شده در شبکه شاد ابراز رضایت کردند.

وی همچنین در حاشیه این بازدیدها در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: شروع فصل آموزش و تعلیم و تربیت برای مردم کشور ما رخداد مهمی است که هر سال در ابتدای مهرماه اتفاق می افتد و همراه با بازگشایی مدارس شور و شعف خاصی نیز در دانش آموزان ایجاد می گردد و جمع وسیعی از خانواده ها نیز درگیر موضوع آموزش فرزندانشان می شوند.

جهانگیری افزود: از اسفندماه سال گذشته که به دلیل پدیده کرونا ناچار به تعطیلی مدارس شدیم، وزارت آموزش و پرورش زحمات زیادی را متحمل شد و در مدت کوتاهی شبکه شاد را طراحی و اجرا کرد و صدا و سیما نیز وقت زیادی صرف کرد و ساعات زیادی از برنامه های خود را به آموزش اختصاص داد تا فرآیند تعلیم و تربیت در کشور دچار مشکل نشود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به بازدیدهای امروز خود از مدارس گفت: خوشبختانه امروز هم معلمین و هم دانش آموزان از نحوه گذراندن دوره پایانی آموزش در سال گذشته ابراز رضایت داشتند و بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور نیز برای مرور دروس سال گذشته اختصاص داده شده تا اگر عقب ماندگی وجود دارد، جبران شود.

وی ادامه داد: با آغاز سال جدید، دغدغه های زیادی برای بازگشایی مدارس وجود داشت و خانواده ها و دولت نگرانی جدی نسبت به سلامت دانش آموزان و آموزش آنها داشتند و همه تاکید داشتند که اقدامی که برای سلامت دانش آموزان مخاطره ایجاد کند نباید انجام شود.

جهانگیری با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که اجباری برای آموزش حضوری وجود ندارد، تصریح کرد: در کنار آموزش حضوری، صدا و سیما به عنوان رسانه ملی وقت زیادی را به آموزش اختصاص داده است و خوشبختانه ۹۸ درصد مردم کشور تحت پوشش برنامه های صدا و سیما هستند و در دورترین روستاها نیز امکان دریافت برنامه های صدا و سیما وجود دارد. البته اگر خانواده ای امکان تهیه تلویزیون نداشته باشد نیز با کمک های دولت و خیرین این مشکل قابل حل است اما براساس آمارها میزان برخورداری خانواده ها از این امکانات در اقصی نقاط کشور به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش و معلمین تاکید ویژه ای بر آموزش حضوری دارند چرا که در مدارس که بزرگترین کانون اجتماعی ـ آموزشی هستند، علاوه بر تعلیم و تربیت، روابط اجتماعی و دیگر آموزش ها ارائه می شود و این آموزش ها هر چه زنده تر باشد مفیدتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مدیران مدارس نیز برنامه ریزی های دقیقی انجام داده اند، گفت: در بازدیدهای امروز از دبستان و دبیرستان ها اعلام کردند که در شرایط عادی حدود ۳۰۰ دانش آموز دارند اما در حال حاضر با برنامه ریزی ها و تقسیم بندی انجام شده از ۳۰ تا ۶۰ دانش آموز در یک لحظه امکان حضور در کلاس را دارند و مدت زمان حضور نیز ۲ ساعت است که فرصتی برای تدریس و پرسش و پاسخ فراهم خواهد کرد.

جهانگیری با اشاره به وجود بیش از ۹۰۰ هزار نفر کادر آموزشی و معلم در کشور، گفت: در نظرسنجی های انجام شده، مردم بالاترین اعتماد را با فاصله نسبت به سایر اقشار به فرهنگیان و معلمین دارند. معلمین افراد دلسوزی هستند که دلسوزی آنها نسبت به دانش آموزان اگر بیشتر از خانواده و فرزندان خودشان نباشد قطعا کمتر نخواهد بود و امروز در بازدید از این کلاس های درس مشاهده کردم که مدیران و معلمین همانند والدین نسبت به سلامت و آموزش دانش آموزان حساسیت دارند و از لحظه ورود تا خروج دانش آموزان از آنها مانند فرزندان خود مراقبت می کنند.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه دولت همه امکانات آموزشی و بهداشتی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش را فراهم کرده است، اظهار امیدواری کرد با اقدامات دیگر دولت که در راستای تامین نیازهای معلمین و آموزش و پرورش انجام شده است شاهد بهبود فرآیند تعلیم و تربیت در کشور باشیم.

وی با اشاره به اقدامات دولت در راستای افزایش حقوق معلمین و پرداخت مطالبات بازنشستگان و فرهنگیان، تصریح کرد: میزان پرداخت های دولت به آموزش و پرورش و معلمین به خصوص با وجود محدودیت های اقتصادی قابل مقایسه با سال های گذشته نیست البته این پرداخت ها حق معلمین و بازنشستگان است و حتی از آنچه که باید باشد نیز کمتر است یعنی نباید کسی تصور کند که مبلغی اضافه به آنها پرداخت شده است. فرهنگیان و معلمین در حقیقت مسئولیت تربیت آینده سازان کشور را بر عهده دارند.

جهانگیری خاطر نشان کرد: وقتی دولت دغدغه های قشر فرهنگیان و معلمین را رفع کند، معلمین و کادر آموزشی نیز با آسودگی خاطر بیشتر قادر خواهند بود به دغدغه ها و نیازهای خانواده های دانش آموزان توجه داشته باشند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش امسال رسالت بسیار سنگینی بر عهده دارد، گفت: وظیفه آموزش و پرورش امسال فقط به آموزش و تعلیم و تربیت محدود نمی شود بلکه حفظ سلامت دانش آموزان نیز رسالت بزرگی است که بر دوش این وزارتخانه قرار دارد.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استانداری ها و فرمانداری ها باید با نظارت های به موقع، مداوم و مکرر حتی در شهرستان ها و روستاها از بروز مشکلات برای سلامت دانش آموزان پیشگیری کنند.

جهانگیری خاطر نشان کرد: خانواده‌ها نیز مخیر هستند از روش های مختلفی که پیش روی آنها قرار گرفته نظیر استفاده از فضای مجازی، برنامه های صدا و سیما و آموزش حضوری هر کدام که برایشان اطمینان بخش است را انتخاب کنند تا هم دغدغه ای برای سلامت دانش آموزان وجود نداشته باشد و هم برنامه های آموزش و تعلیم و تربیت به خوبی در کشور اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز