خبرگزاری کار ایران

دیدار رؤسای کمیسیون­‌های سیاست خارجی کانتون‌های سوئیس با ذوالنوری؛

درخصوص رفع فوری تحریم­‌ها با ایران هم نظر هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۹۵۱

رئیس کمیسیون سیاست امنیتی مجلس کانتون‌های سوئیس با انتقاد از خروج آمریکا از برخی معاهدات مهم بین­‌المللی از جمله توافق برجام گفت: «به هیچ وجه موافق برهم خوردن برجام نیستیم و درخصوص لزوم رفع فوری تحریم­‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران با شما هم نظر هستیم.»

به گزارش ایلنا، تیانا موزر، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای ملی سوئیس و توماس میندر، رئیس کمیسیون سیاست امنیتی مجلس کانتون های سوئیس با حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

ذوالنوری در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات دیرینه دو کشور گفت: توسعه ارتباطات پارلمانی فیمابین مجالس سوئیس با مجلس شورای اسلامی به ویژه میان کمیسیون های امنیت ملی و سیاست خارجی، نقش موثری در تسهیل و گسترش تعاملات دو کشور در سایر بخش­ها بویژه در زمینه اقتصادی و تجاری دارد.

وی در همین رابطه افزود: استفاده از توانمندی­های دو کشور، به توسعه هرچه بیشتر همکاری­ های اقتصادی، علمی، زیست محیطی و امور بشر دوستانه کمک خواهد کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار با انتقاد از نقض مکرر معاهدات بین المللی از سوی آمریکا و اعمال تحریم ­های یکجانبه و ظالمانه علیه دیگر کشورها و حتی قضات دیوان کیفری بین المللی گفت: ایستادگی در مقابل اقدامات یک جانبه گرایانه و غیرقانونی آمریکا از قبیل نقض مکرر معاهدات و پیمان­های بین المللی مانند پیمان های زیست محیطی، کنترل تسلیحات کشتار جمعی و برجام، امری لازم و ضروری است تا مانع از افزایش قانون شکنی های این کشور در عرصه جهانی ­گردد.

ذوالنوری در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم همکاری دو کشور در عرصه محیط زیست و مقابله با معضل تغییرات اقلیمی در جهان تاکید کرد و افزود: در شرایط تحریم های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، از همکاری در زمینه کمک به حفظ محیط زیست و جایگزین کردن انرژی­های پاک و قابل تجدید و سایر امور بشردوستانه استقبال می­ کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار نسبت به توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران و سوئیس در سایه تلاش و اهتمام نمایندگان مجالس دو کشور ابراز امیدواری کرد.

خانم تیانا موزر، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای ملی سوئیس نیز در همین دیدار بر لزوم توسعه همکاری­ها در زمینه های مختلف تاکید کرد و افزود: افزایش تعاملات پارلمانی میان نمایندگان مجالس ایران و سوئیس بویژه میان کمیسیون­های تخصصی، در گسترش همکاری­های فیمابین، حائز اهمیت است.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای ملی سوئیس در ادامه این دیدار با تقدیر از  تلاش­های جمهوری اسلامی ایران در کمک به تامین ثبات و امنیت در منطقه از جمله مبارزه با تروریسم گفت: سابقه همکاری­های­  منطقه ای دو کشور در امور بشردوستانه، الگوی مناسبی برای سایر کشورها است.

وی همچنین نسبت به تحقق تلاش­های کشورش در زمینه ایجاد و توسعه کانال مالی بشردوستانه بین دو کشور ابراز امیدواری کرد.

توماس میندر، رئیس کمیسیون سیاست امنیتی مجلس کانتون های سوئیس نیز در همین دیدار با ابراز خرسندی از همکاری­های رو به گسترش دو کشور در بخش­های سیاسی، اقتصادی، پارلمانی و بشردوستانه گفت: همکاری­های پارلمانی در شناسایی و رفع موانع توسعه تعاملات و همکاری­های فیمابین نقش مؤثری دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از خروج آمریکا از برخی معاهدات مهم بین­ المللی از جمله توافق برجام افزود: به هیچ وجه موافق برهم خوردن برجام نیستیم و درخصوص لزوم رفع فوری تحریم­ها علیه جمهوری اسلامی ایران با شما هم نظر هستیم.

رئیس کمیسیون سیاست امنیتی مجلس کانتون های سوئیس در پایان این دیدار بر ضرورت همکاری­های دو کشور در زمینه های اقتصادی، علمی، محیط زیست و امور بشر دوستانه تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز