خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی وزیر کشور:

رویکرد کلان وزارت کشور در موضوع تقسیمات کشوری، تحقق عدالت تقسیماتی است

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۷۵۴

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: مدیرکل جدید تقسیمات کشوری تصویب لایحه نظام تقسیمات کشوری و سیاست‌های مربوطه را به‌صورت کپی پیگیری کند.

به گزارش ایلنا، جمال عرف در جلسه تودیع سیدسعید جلالی مدیرکل سابق و زهرا احمدی مدیرکل جدید تقسیمات کشوری  وزارت کشور، با ترسیم برخی مختصات شرایط کنونی کشور به‌ویژه در شرایط تداوم تحریم‌های ظالمانه و بیماری کرونا، اظهار داشت: شرایط کنونی، شرایطی کاملاً استثنایی و خاص است و دولت و مجموعه نظام در واقع شرایطی این چنین را مدیریت می‌کنند و مردم نیز با آگاهی و شعور بالا شرایط موجود را تحمل می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به وظیفه مهم و بنیادین وزارت کشور در راهبری سیاست داخلی و امنیت داخلی کشور، افزود: تقسیمات کشوری، امری حاکمیتی و تخصصی است و با توجه به ارتباط وثیق و مستقیم این مقوله با موضوع قدرت، هم در حوزه سیاست و هم در حوزه امنیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

عرف خاطرنشان کرد: رویکرد و هدف‌گذاری کلان وزارت کشور در موضوع تقسیمات کشوری، تحقق عدالت تقسیماتی با همه شؤون و ابعاد آن است.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد مدیرکل جدید تقسیمات کشوری نیز علاوه‌بر پیگیری جدی تصویب لایحه نظام تقسیمات کشوری و سیاست‌های مربوطه، دقیقاً در چارچوب قوانین و قواعد موجود حرکت نماید؛ زیرا چالشی‌ترین موضوع در حال حاضر نواقص قانونی است که باعث برداشت‌های بعضاً مطابق با سلایق و شخصی‌سازی مطالبات و شکل‌گیری نوعی چانه‌زنی شده است؛ لذا تأکید بر قوانین موجود، فرایندهای کارشناسی و نگاه راهبردی، ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز