خبرگزاری کار ایران

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

۱۷ شهریور یک حادثه تاریخی معاصر در بوجود آمدن انقلاب اسلامی ایران است

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۶۰۰

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: ۱۷ شهریور یک حادثه تاریخی معاصر در سرنوشت و بوجود آمدن انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش ایلنا، نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مراسم نثار گل و ادای احترام به شهدای قیام هفدهم شهریور ۱۳۵۷ در بهشت زهرا (س) گفت: امام خمینی (ره) تاکید داشتند  ۱۷ شهریور ایام الله است و ایام الله دو روی متفاوت یک سکه است.  نعمت  الهی برای مومنین و نقمت برای مستکبرین.

وی قیام ۱۷ شهریور را  یکی از مقاطع حساس ملت ایران علیه رژیم ستمشاهی پهلوی دانست و گفت: قیام ۱۷ شهریور زنگ خطری برای زمامداران آمریکایی بود و به جرئت می توان گفت یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی است که جایگاه والایی در سرنوشت انقلاب اسلامی دارد.

این مقام مسئول افزود: در روز هفدهم شهریور ۱۳۵۷، به روایتی بیش از چهار هزار نفر توسط عوامل رژیم پهلوی و با حمایت آمریکا، به شهادت رسیدند. آمار غیرواقعی اعلام شده حدود ۸۶ شهید و بیش از ۲۰۰ مجروح است که رئیس جمهور وقت آمریکا نیز بلافاصله از این کشتار حمایت کرد.

وی ادامه داد: این قیام، تاثیر و نقش بسزایی در روند پیروزی انقلاب اسلامی داشت و قبل و پس از این قیام، وقایعی اتفاق افتاد که در نهایت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

لطفی با اشاره به وقایع قبل از قیام خونین ۱۷ شهریور۵۷ گفت: رژیم سفاک پهلوی و آمریکای جنایتکار، برای خاموش کردن حرکت توفنده مردم مسلمان و شجاع ایران، شگرد و روش‌های جدیدی را در پیش گرفتند و اقدام به تغییر نخست وزیر وقت برای فریب مردم کردند. راهکار جدید آن ها، انتخاب نخست وزیری به نام شریف امامی و برکناری جمشید آموزگار  با شعار آشتی ملی بود.

وی اضافه کرد: در فاصله زمانی بین ۴ شهریور ۱۳۵۷ و پس از شهادت حاج آقا مصطفی خمینی که اعتراضات مردمی به اوج رسیده بود تا قیام ۱۷ شهریور، شریف امامی در یک کار عوام فریبانه دست به اقداماتی زد و دستور آزادی زندانیان سیاسی، برخورد با مراکز فساد و بازگشت تاریخ شاهنشاهی به شمسی و افزایش حقوق کارمندان را صادر کرد و به حضرت امام خمینی (ره) اجازه بازگشت به ایران داده شد؛ اما این اقدامات فریبکارانه، با هوشیاری امام راحل(ره) و تبعیت مردم عزیز ایران از ولایت فقیه خنثی شد.

وی اضافه کرد: سه عامل دوراندیشی امام خمینی (ره)، بصیرت و هوشیاری مردم و فراتر از این، ولایتمداری و ولایتپذیری مردم متدین ایران موجب شکست این اقدامات فریبکارانه شد و مردم از پیام رهبر و امام خود تبعیت و پررنگ تر در راهپیمایی های عظیم شرکت کردند. زنگ خطر برای آمریکا و رژیم پهلوی به صدا درآمد و در نهایت دست به کشتار عظیم ۱۷ شهریور زدند.

وی افزود: بزرگداشت ایام الله تکلیف دینی و انقلابی است و برگزاری مراسم ایام الله، نه به عنوان یک تشریفات، بلکه عمل به وظیفه دینی و انقلابی و فرمان الهی است. در توصیف ایام الله باید گفت، روز خدا می تواند نعمتی از نعمت های الهی به امتی به واسطه شایستگی هایش باشد و یا عذابی بر امتی به  واسطه تمرد و عصیانشان.

لطفی ادامه داد: به همین دلیل تدبر، تعمق، تعقل در موضوع و یادآوری علت و چگونگی رویدادها، منبعی غنی برای تجربه اندوزی و الگوگیری می تواند باشد. تداوم و بقای دینی در گرو بزرگداشت مراسم ایام الله است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اضافه کرد: در اهمیت برگزاری این نوع مراسم همین بس که ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با حفظ و بقای انقلاب اسلامی دارند.

وی برکت شهدا را مایه اقتدار و سرمایه های معنوی جامعه دانست و افزود: پاسداشت این سرمایه ها از طریق حفظ هویت، هدف دار بودن، متوقف نشدن و حرکت به سمت آرمان مقدس الهی امکان پذیر است.

لطفی افزود: شهریور ماه دربرگیرنده حوادث و رویدادهای گوناگونی در تاریخ انقلاب اسلامی است. شهادت آیت الله علی قدوسی، شهیدان محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر و آغاز جنگ تحمیلی با حمله بلوک شرق و غرب و میدان داری صدام ملعون برای براندازی نظام جمهوری اسلامی، همه مناسبت هایی است که نمایانگر رد پای مستقیم و غیر مستقیم شیطان بزرگ آمریکاست.

وی ادامه داد: شهدای گرانقدر که در دوره حیات خودشان با جسم و جان خود در خدمت اسلام بوده و بعد از شهادتشان با معنویت در خدمت جامعه اسلامی بودند و در مقابل جانفشانی که بالاترین سرمایه خود را در راه دفاع از حق و حقیقت فدا کرده است، باید گوش ها را شنوا کرد تا پیام شهیدان را بشنویم.

وی پیرامون مصادیق وظیفه دینی و انقلابی هر فرد مسلمان خاطر نشان کرد: امروز باید ببنیم بعد از گذشت ۴۲ سال از رویداد ۱۷ شهریور۱۳۵۷ ما به وظیفه خود عمل کرده ایم یا نه. با توجه به اینکه شرایط اخیر کشور ما نیز روایتی مجدد از ۱۷ شهریور ماه۵۷ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز