خبرگزاری کار ایران

متانی در گفت‌وگو با ایلنا:

مردم اقبالی به دو جناح حاضر در کشور ندارند/ با کاندیدای مستقل وارد انتخابات ریاست جمهوری می‌شویم/ قوه قضاییه مبارزه با مفاسد را در درون خود با قدرت پیش ببرد

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۵۴۴

دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی گفت: قوه قضاییه مبارزه با مفاسد را در درون خود با قدرت و قوت بیشتری پیش ببرد، چرا که در ابتدا باید ساختار و جایگاه قوه قضاییه را در دل مردم احیا و امید را برای مردم زنده کند.

علیرضا متانی دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی و سخنگوی جبهه مستقلین و اعتدالگرایان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین فعالیت‌های این تشکل سیاسی، گفت: شورای سیاستگذاری حزب در جلسه اخیر خود درخصوص برنامه‌هایی که دولت اعلام کرد، مشکلاتی که مردم دارند، وظیفه‌ای که حزب پیرامون پیگیری مسائل ایثارگران دارد، تصمیم گرفت با قدرت بیشتری در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کند.

وی ادامه داد: بخش مهمی از این حضور در صحنه اجتماعی برای پیگیری مطالبات مردم است.متاسفانه آقای روحانی می‌گوید سطح توقعات مردم را بالا نبرید، در حالیکه  ایشان این مساله را اشتباه مطرح می‌کنند چراکه توقع مردم اکنون در حد حداقل‌های زندگی روزانه است و توقع بالایی ندارند.

دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی با اشاره به اینکه رییس جمهور از قوه‌های نظارتی درونی دولت که در اختیار او هستند برای نظارت بر شرایط اقتصادی و کم‌کاری مدیران خود استفاده نکرده است، ادامه داد: مجموعه این موضوعات، مواردی بود که در حزب مطرح و برای هرکدام از آن‌ها برنامه و راهکارهایی ذکر شد، همچنین کمیته‌ای تشکیل شد تا این موارد و راه‌حل ها را بررسی و پیگیری کند.

متانی با ابراز امیدواری نسبت به انجام وظایف قوه قضاییه، اظهار داشت: مساله دیگری که در جلسه اخیر حزب رقم خورد، تشکیل یک کمیته یا ستاد مبارزه با مفاسد بود که به زودی مسئول آن نیز معرفی خواهد شد، از سوی دیگر دستور داده شد که تمام شعبات در سراسر کشور کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی را دایر کنند و تمامی موضوعات مرتبط با این امر در همه استان‌ها و شهرستان‌ها رصد شود.

وی افزود: البته در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی قوه قضاییه وظایفی دارد که ان‌شاءالله به نحو احسن آن‌ها را انجام دهد. البته همچنان تاکید داریم که قوه قضاییه مبارزه با مفاسد را در درون خود با قدرت و قوت بیشتری پیش ببرد، به این دلیل در ابتدا باید ساختار و جایگاه قوه قضاییه در دل مردم احیا و امید را برای مردم زنده کند و بازگردد به این جایگاه که قوه قضاییه ملجا و پناهگاه رسیدگی به امورات مردم است.

سخنگوی جبهه مستقلین و اعتدالگرایان درخصوص برنامه‌ریزی و فعالیت‌های این جبهه در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ نیز بیان داشت: در همین جلسه برای انتخابات ۱۴۰۰ برنامه‌های خیلی گسترده‌ای تدارک دیده شد که ان‌شاءالله در روزهای آینده به صورت رسمی در افکار عمومی اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در خصوص پیش‌بینی از وضعیت انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده، گفت: اطمینان می‌دهم که در انتخابات آینده مردم اقبالی به دو جناح حاضر نخواهند داشت اما جریان انقلابی ایثارگران قطعا با کاندیدای مستقل وارد انتخابات خواهد شد و کاندیدای مستقل جریان ایثارگران و جبهه متحد مستقلین ایران در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و اساسی با اشاره به اینکه مردم در انتخابات آینده نگاه تازه می‌خواهند، تصریح کرد: دو جناح سیاسی تاکنون دولت را در اختیار داشته‌اند و کارهایی که می‌خواستند را انجام داده‌اند و ما توصیه می‌کنیم که تلاش چندانی برای انتخابات آینده نکنند چراکه جایگاهی بین مردم ندارند، مردم در این دوره یک تغییر ملموس و یک نگاه و هوای تازه می‌خواهند.

وی ادامه داد: در این انتخابات اولویت برنامه‌های ما مبارزه با فساد و نظارت همه‌گیر خواهد بود، زیرا معتقدیم اگر بتوانیم فساد اقتصادی و اداری را ریشه‌کن کنیم، خیلی از مسائل و مشکلات حل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز