خبرگزاری کار ایران

تدوین طرح ساماندهی خودرو و تصویب کلیات طرح «جهش تولید دانش‌بنیان‌ها» در کمیسیون صنایع

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۱۸۱

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب کلیات طرح "جهش تولید دانش‌بنیان‌ها" در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت‌اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح نشست عصر امروز (یکشنبه ۱۶ شهریور ماه) کمیسیون متبوعش، گفت: دستورکار نخست کمیسیون بررسی"موادی از طرح مالیات بر عایدی سرمایه" بود؛ از آنجایی که برخی از مواد این طرح مربوط به حوزه فعالیت کمیسیون صنایع و معادن است، مواد مذکور در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفته و تصویب رسید.

نماینده فسا در مجلس شورای اسلامی بررسی طرح "حمایت از اقتصاد ملی و رونق تولید در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا" را دومین دستورکار کمیسیون صنایع و معادن در نشست امروز برشمرد و افزود: ساختار این طرح نیاز به تقویت و ساماندهی داشت، بنابراین کمیسیون کلیات آن را بررسی بیشتر رد کرد.

این نماینده مجلس یازدهم اضافه کرد: بررسی طرح "جهش تولید دانش‌بنیان‌ها" سومین دستورکار کمیسیون صنایع و معادن بود که پس از بحث و بررسی، کلیات این طرح به تصویب رسید؛ از آنجایی که شرکت‌های دانش بنیان ظرفیت مناسبی در حوزه رونق تولید و تامین نیازهای داخلی دارند باید از آنها در زمینه مالیات، بیمه، شرکت در مناقصه‌ها، تامین اجتماعی و... حمایت شود که تحقق این مهم با تصویب طرح حمایت از دانش‌بنیان‌ها ممکن می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن همچنین در تشریح آخرین دستورکار کمیسیون صنایع و معادن، توضیح داد: طرح ساماندهی صنعت خودرو برگشتی از شورای نگهبان که مربوط به مجلس دهم بود نیز در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت و براساس نظر نمایندگان مسکوت ماند.

وی با اشاره به تدوین طرحی جدید درباره ساماندهی خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم، تصریح کرد: این طرح جامع بوده و شامل محورهایی مانند نحوه عرضه، قیمت‌گذاری، سازوکار مربوط به پیش‌خرید و... است به زعم اعضای کمیسیون بهتر است طرح جدید که کاملتر است، پیگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز