خبرگزاری کار ایران

دادستان کرمانشاه:

کاندیداهای دور دوم انتخابات پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند/ تخلفی صورت بگیرد، قاطع و قانونی برخورد می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۹۱۸

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به شرایط کشور از لحاظ شیوع ویروس کرونا از کاندیداهای دور دوم انتخابات در شهرستان‌های کرمانشاه و اسلام آبادغرب خواست در راستای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش ایلنا، شهرام کرمی، دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه روز یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در دادگستری کرمانشاه با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا سبب شده بسیاری از موضوعات مهم ملی و مذهبی تحت تاثیر قرار گیرد و حتی تعطیل شوند، افزود: سلامت مردم خط قرمز ما است بنابراین به کاندیداها و طرفداران آنها توصیه می کنیم در این ایام تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و هرگز از آنها تخطی نکنند تا انشاء الله شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و تاثیرگذار باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در ادامه با بیان اهمیت انتخابات بخصوص در دور دوم برای کاندیداها یادآور شد به دلیل اینکه در این مرحله تنها دو نفر در یک حوزه رقابت می کنند این موضوع سبب حساسیت انتخابات خصوصا برای کاندیداها شده است.

کرمی تاکید کرد: ما وظیفه داریم سلامت انتخابات را با تکیه بر اصول پیشگیری که آن را برتر از برخورد می دانیم، فراهم کنیم اما یقینا اگر تخلفی صورت گیرد دستگاه قضایی برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت البته تاکید می کنیم اصول ما بر پیشگیری است و آن را مقدم می دانیم.

رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه نیز در این جلسه به بیان توصیه هایی چند در خصوص نحوه و نگرش به انتخابات اشاره کرد و یادآور شد همه ما وظیفه داریم با عمل کردن به مسئولیت‌های قانونی خود زمینه ساز برگزاری انتخابات درست، شفاف و تاثیرگذار باشیم تا ماحصل انتخاب مردم به مجلس راه پیدا کند.

حجت الاسلام محسن مفید افزود: یکی از شعارهای کاندیداها حفظ مصالح مردم است و ما هم امیدواریم این گونه باشد در این شرایط بیماری که دامن گیر جامعه جهانی شده است باید این مصلحت مردم را بیش از هر زمان دیگری رعایت کنند و سبب ایجاد مشکل برای مردم نشوند.

رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه تصریح کرد: ان شاءالله انتخابات برگزار خواهد شد و به کاندیداها توصیه می کنیم اگر چنانچه بعد از برگزاری انتخابات به نتیجه آن اعتراضی دارند تنها از طریق قانونی پیگیری کنند و از هرگونه التهاب آفرینی و جنجال خودداری نمایند.

وی به مسئولان مرتبط توصیه کرد که همواره فضای مجازی را چه در دوران تبلیغات و چه بعد از برگزاری انتخابات رصد کنند و اگر تخطی صورت گرفت تذکر داده شود.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در مرحله دوم در ۲ حوزه انتخابی کرمانشاه و اسلام آبادغرب در روز ۲۱ شهریور برای انتخاب ۲ نماینده دیگر استان برگزار خواهد شد.

استان کرمانشاه با ۲میلیون نفر جمعیت هشت کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز