خبرگزاری کار ایران

برادر غلامرضا منصوری در گفت‌وگو با ایلنا:

برادرم هیچ‌گاه اعلام نکرد، کسی او را همراهی می‌کند/ احراز هویت جز از طریق آزمایش DNA میسر نبود/ پیکر برادرم در مشهد دفن شد

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۷۲۲

برادر قاضی منصوری گفت: نامه دادستان کل کشور به دادستان رومانی تنها دلگرمی ماست، امیدواریم با اعلام گزارش از سوی دادستانی رومانی، به همه شائبه‌ها پاسخ داده شود.

برادر غلامرضا منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به آخرین وضعیت این پرونده اظهار کرد: در خصوص اینکه سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد که رأی دادستانی رومانی مبنی بر خودکشی بوده و به خانواده برای اعتراضی که ۲۰ روز مهلت خواهد داشت، اعلام می‌شود، باید گفت که تاکنون هیچ موضوعی در این باره به ما اعلام نشده است و موضوع خودکشی را که سخنگوی وزارت امور خارجه می‌گوید از طریق رومانی به آنها اعلام شده را هم از طریق رسانه‌ ملی مطلع شدیم.

وی ادامه داد: درباره فیلم اعلامی دادستان تهران از حادثه، نه وزارت امور خارجه و نه دستگاه قضایی، خانواده ما را در جریان هیچ یک از این اخبار نگذاشتند.

برادر منصوری اضافه کرد: جرم اتهامی به اندازه‌ای نبود که ایشان نگران باشد، اگر نگران بود، برای بازگشت به کشور تلاش نمی‌کرد؛ برادرم کلیت دستگاه قضایی که چندین سال در آن خدمت کرد را قبول داشت و جمهوری اسلامی را حرم می‌دانست و هیچ نگرانی برای ورود به کشور نداشت و اصرار داشت که به کشور بازگردد؛ بر همین اساس نباید غیرمنصفانه بگوییم که ایشان خودکشی کرده است.

برادر قاضی منصوری ادامه داد: اصلاً چه دلیلی داشت که ایشان خودکشی کنند اگر تمایل داشت همانطور که دادستان رومانی گفته بود، می‌توانست نیاید. کسی که می‌خواهد خودکشی کند، خودش را به سفارت معرفی نمی‌کند. 

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شخصی همراه غلامرضا منصوری بوده است یا خیر، گفت: در طول مدتی که با برادرم در ارتباط بودیم، هیچ زمانی اعلام نکرد که کسی او را همراهی می‌کند.

برادر غلامرضا منصوری بیان کرد: نامه دادستان کل کشور به دادستان رومانی تنها دلگرمی ماست؛ نامه‌ای که در آن درخواست شده که گزارشی جامع از زمان ورود برادرم به رومانی تا زمان حادثه اعلامی تهیه شود و در اختیار جمهوری اسلامی قرار داده شود؛ امیدواریم در جزئیات آن گزارش به همه شائبه‌ها پاسخ داده شود.

وی افزود: ما از شفاف‌سازی و روشن‌سازی زوایای این قتل استقبال می‌کنیم چون این حادثه آبروی جمهوری اسلامی نیز هست و ما به نظام جمهوری اسلامی معتقد بوده و هستیم و همواره از نظام حمایت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ سندی در اختیار خانواده قرار نگرفته است، گفت: زمانی که به دادگاه جنایی برای احراز هویت جنازه رفتیم، اعلام کردیم که از همه کسانی که در حادثه قتل ایشان دخالت داشتند، شاکی هستیم، امیدواریم نظام قضایی با استناد به مدارک، ابعاد مختلف این قتل را روشن کند.

برادر غلامرضا منصوری در خصوص تحویل جسد نیز گفت: هیچ یک از اعضای خانواده از طریق بدن پیمایی و احراز هویت نتوانستیم هویت ایشان را شناسایی کنیم و فقط استناد ما جهت تحویل جسد، نامه کتبی است که پزشکی قانونی بعد از گرفتن آزمایش DNA به دادسرای جنایی ارسال کرد.

وی گفت: پس از اعلام نظر تخصصی پزشکی قانونی پیکر برادرم در مشهد خاکسپاری شد؛ در مجموع صرفاً با اعلام کتبی پزشکی قانونی مبنی بر مثبت بودن آزمایش DNA جسد را تحویل گرفتیم.

منصوری اظهار کرد: لازم است بگویم که برادرم سابقه خدمت به عنوان رایزن فرهنگی در سفارت ایران در سوریه را داشته‌ است یعنی فردی نبودند که نسبت به قوانین دیپلماتیک ناآگاه باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز