خبرگزاری کار ایران

هفته آینده در صحن مجلس؛

طرح دوفوریتی تعیین قیمت تضمینی گندم بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۹۲۱

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: به منظور ساماندهی قیمت محصولات استراتژیک در کشور، هفته آینده طرح دوفوریتی تعیین قیمت خرید گندم، دانه‌های روغنی و چغندر قند تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید جواد ساداتی نژاد درباره طرح دو فوریتی خرید گندم به صورت تضمینی گفت: براساس این طرح شورایی برای تعیین قیمت تضمینی محصولات کشاورزی تعیین خواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، هدف اصلی این طرح را رفع سردرگمی هرساله در قیمت تضمینی گندم، ذرت و دانه‌های روغنی و نیز رفع دغدغه‌های کشاورزان برای کشت و همچنین جلوگیری از قاچاق محصولات کشاورزی ذکر کرد.

ساداتی نژاد همچنین به حضور وزیر جهاد کشاورزی در جلسه علنی روز چهارشنبه هفته پیش رو در صحن علنی اشاره کرد و گفت: ما در هفته پیش رو در نشستی در کمیسیون کشاورزی نیز افزایش بی رویه قیمت کود فسفات را بررسی خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به این که هم اکنون یک کیسه ۵۰ کیلویی کود فسفات برای کشاورز ۴۸۰ هزار تومان تمام می‌شود گفت: پیش از این، هر کیسه کود فسفات برای کشاورزان ۸۴ هزار تومان بود.
وی افزود: این امر موجب کشت کمتر گندم، و براساس برآورد‌های ما باعث کسری ۵ میلیون تنی گندم در سال آینده خواهد شد.

به گفته ساداتی نژاد رسیدگی نکردن به این موضوع باعث خسارات به بخش کشاورزی و واردات بیشتر گندم می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس همچنین مخالفت کمیسیون را با ادغام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری در موسسه تحقیقات جنگل و مراتع کشور با تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری دریای خزر در موسسات تحقیقات علوم شیلات را اعلام کرد.

وی گفت: به منظور بررسی این موضوع با اهمیت، سه شنبه هفته آینده در کمیسیون کشاورزی و با حضور وزیر جهاد کشاورزی، موضوع به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز