خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه روتگرز در گفت‌وگو با ایلنا :

فعلا هیچ واکسن قابل اطمینانی برای کرونا وجود ندارد/ تا ماه دسامبر از واکسن خبری نیست

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۵۸۶

استاد روابط بین الملل دانشگاه روتگرز تاکید کرد: تاکنون هیچ واکسنی برای کرونا کشف نشده است.

روی لیکلیدر استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه روتگرز است، وی سال‌ها به تحقیق و تدریس در حوزه روابط بین‌الملل به‌ ویژه در زمینه جنگ‌های داخلی پرداخته است. از آثار وی می‌توان به کتاب‌هایی از قبیل «نتایج جنگ‌های داخلی»، «توصیه‌های اخلاقی و مدیریت جنگ»، «کشتن را متوقف کنید» و «چگونه جنگ داخلی پایان می‌پذیرد؟» اشاره کرد.

فعلا هیچ واکسن قابل اطمینانی برای کرونا وجود ندارد

روی لیکلیدر درباره واکسن تولید شده برای کرونا و نحوه دسترسی شهروندان همه کشورها به آن گفت: در این مرحله هیچ واکسن قابل اطمینانی وجود ندارد، بنابراین هیچ کسی نمی‌تواند آن را خریداری کند. روسیه ادعا می‌کند که واکسنی را تولید کرده است، اما آزمایش نشده است بنابراین نمی‌دانیم که چقدر موثر خواهد بود یا اینکه عوارض جانبی ناخواسته‌ای دارد یا خیر.

وی با بیان اینکه افراد زیادی در حال کار برای تولید واکسن در سراسر جهان هستند، گفت: حدس من این است که ما با چندین واکسن روبرو خواهیم شد. ترامپ می‌گوید که صادرات واکسن تولید شده در ایالات متحده به هر کشوری را حداقل تا زمان تأمین تقاضای داخلی آمریکا ممنوع می‌کند. از آنجا که ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت در آمریکا داریم؛ دولت ایالات متحده هزینه زیادی را صرف تولید امکانات برای تولید تعداد زیادی واکسن خواهد کرد.

مطمئناً تا ماه دسامبر واکسن نخواهیم داشت

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه روتگرز افزود: آزمایش‌های اولیه خود به خود زمان زیادی می‌برد. در ایالات متحده آزمایش استاندارد فاز ۳ نامیده می‌شود. ده‌ها هزار نفر در معرض آزمایش قرار می‌گیرند، برخی با واکسن و برخی دیگر با دارو و سپس ماه‌ها تحت نظر قرار می‌گیرند تا ببینند چه کسی به این بیماری مبتلا می‌شود و چه کسی به این بیماری مبتلا نمی‌شود. حتی با آزمایش سریع، مطمئناً تا ماه دسامبر واکسن نخواهیم داشت و به نظر می‌رسد دسترسی به آن در بهار ۲۰۲۱ واقع بینانه‌تر باشد.

همه کشورها در حال تلاش برای تولید واکسن هستند

وی یادآور شد: کشورهای دیگر استانداردهای متفاوتی دارند و تمایل به اختراع  واکسن به حدی زیاد است که من انتظار دارم قبل از آن چندین آزمایش انجام شود. ممکن است موثر باشند یا نباشند و عوارض جانبی بدی داشته باشند یا نداشته باشند. از آنجا که مردم و دولت‌ها ناامید هستند، این واکسن‌ها احتمالاً خریداران زیادی را جذب می‌کند که یا خطرات را نمی‌فهمند یا مایل به پذیرش این خطرات هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز