خبرگزاری کار ایران

گزارش سی‌جی‌تی‌ان از نشست کمیسیون مشترک برجام

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۱۳۴

سی جی تی ان در گزارشی به نشست کمیسیون مشترک برجام پرداخت.

 به گزارش ایلنا به نقل از سی جی تی ان، همه شرکت‌کنندگان در کمیسیون مشترک برجام شامل نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و ایران با تأکید بر این موضوع که برجام یک عنصر اصلی در ساختار منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در جهان است که توسط شورای امنیت سازمان ملل تایید شده است، بر اهمیت حفظ این توافق بین‌المللی تاکید کردند.

شرکت‌کنندگان در این نشست اعلام کردند که ایالات متحده به طور یکجانبه خروج خود از برجام را در ۸ مه ۲۰۱۸ اعلام کرده، لذا حق دخالت در این توافق را ندارد.

«فو چونگ» مدیرکل بخش کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه چین پس از نشست کمیسیون مشترک به خبرنگاران گفت: «ایالات متحده آمریکا از برجام خارج شده است و جایگاهی برای درخواست مکانیسم ماشه را ندارد».

وی گفت: چین امیدوار است همه طرف‌های برجام، اختلافات در زمینه اجرای توافق هسته‌ای ایران را از طریق گفت‌و‌گو و مشورت در چارچوب کمسیون مشترک برجام حل کنند.

هفته گذشته سازمان ملل متحد از اقدام ایالات متحده برای اعمال مجدد تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران جلوگیری کرد در حالی که واشنگتن نتوانست حمایت کافی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را کسب کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز