خبرگزاری کار ایران

نخستین جلسه کارگروه ملی سمن‌ها با قوه قضاییه برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۵۲۸

نخستین جلسه کارگروه ملی مشارکت و تعامل سازمان‌ها و نهادهای مردمی با قوه قضاییه در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم این قوه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، احمد هنری، مدیرکل مشارکت های مردمی و سرمایه اجتماعی قوه قضاییه در جلسه کارگروه ملی مشارکت و تعامل سازمان‌ها و نهادهای مردمی با قوه قضاییه گفت: با گذشت بیش از ۶ ماه از ابلاغ دستورالعمل همکاری نهادهای مردمی با قوه قضاییه انتظار می رود سازمانهای ذیصلاح و مسئول نسبت به اصلاح موانع و ارائه پیشنهاد به منظور تسهیل اجرای این دستورالعمل اعلام نظر کنند.

وی افزود: ریاست این کارگروه برعهده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه است و قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور، معاونت پیشگیری وحقوق عامه دادستانی کل کشور، معاونت سلامت، اصلاح وتربیت امور زندانها، اداره کل مربوطه امور بین الملل و حقوق بشر، معاونت مربوطه مرکز شورای حل اختلاف، و اداره کل مشارکت های مردمی و سرمایه اجتماعی قوه قضاییه به همراه ۶ نفر از نمایندگان نهادهای مردمی اعضای کارگروه ملی نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی هستند.

وی با بیان اینکه در دستورالعمل تکالیفی برای مراجع مسوول مشخص شده، اظهار داشت: هماهنگی رفع موانع و تسهیل در اجرای دستورالعمل از جمله مسائلی است که با همفکری اعضای این کارگروه باید بررسی شود.

هنری گفت: برای اینکه دستورالعمل به خوبی اجرا شود و دستخوش سلیقه نشود نیاز به تنظیم شیوه نامه ای است که در آن چگونگی هماهنگی ها مشخص شود.

نماینده سازمان زندانها در این نشست گفت: شناسایی تشکلهای مربوط به هر حوزه، شبکه سازی و توانمندسازی آنها باید در دستورکار قرار گیرد. همچنین مساعدت و معاضدت ما به تشکل ها نیز باید در این دستورالعمل دیده شود.

نماینده سازمان بازرسی کل کشور نیز افزود: سازمان بازرسی به لحاظ قانونی مکلف به استفاده از نهادهای مدنی و سازمانهای مردم نهاد و اشخاص حقیقی واجد شرایط است تا بتواند به وظیفه خود که نظارت بر حسن جریان امور و نظارت بر اجرای صحیح قانون است بپردازد.

وی اظهار داشت: در تعیین اولویت های نظارت، از نهادهای مردمی متخصص مشورت می گیریم. همچنین در تحقق امر نظارت و اشراف اطلاعاتی، گزارشگری فساد ونظارت عام از ظرفیت نظارت عمومی مردم و تشکل های مردمی استفاده می کنیم.

در ادامه جلسه شهریاری مسوول کارگروه سلامت سمن ها در قوه قضاییه گفت: سمن ها و نهادهای مردمی آمادگی دارند تا با قوه قضاییه همکاری کنند.

در این نشست هر یک از نمایندگان سازمان های ذیصلاح نظرات و پیشنهادات خود را برای رفع موانع اجرای این دستورالعمل اعلام کردند .

در پایان جلسه مقرر شد نظرات هر یک از اعضای کارگروه ظرف مدت مشخصی به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اعلام شود . همچنین کارگروه متناظر استانی نیز تشکیل و گزارش های آنها نیز دریافت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز