خبرگزاری کار ایران

موسوی در گفت‌وگو با ایلنا:

پیش‌نویس طرح تأمین خودرو برای ۵ دهک پایین جامعه آماده شده است/ دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تحول در نهضت خودروسازی داخلی

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۴۰۵

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌نویس طرح تامین خودرو برای ۵ دهک پایینی جامعه آماده شده است.

علی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره طرح تامین خودرو برای دهک‌های پایین جامعه گفت: طرحی در کمیسیون صنایع پیش‌نویسش آماده شده با عنوان «تامین خودرو برای دهک‌های پایین جامعه» که به زودی هم جزئیاتش نهایی خواهد شد.

نماینده ملکان ادامه داد: طرح تامین خودرو برای دهک‌های کم‌درآمد جامعه است؛ امروز خانواده‌های نیازمند و کم درآمد در جامعه فاقد خودرو هستند و ما در کمیسیون صنایع به این فکر کردیم که چه باید کرد این قشر از جامعه حداقل دارای یک خودرو شود؟

وی افزود: در حال حاضر کلیات طرح پیش نویس شده و آماده است، بعد از تعطیلات آن را بررسی خواهیم کرد و جزئیات در ارائه می‌شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعتقاد ما بر این است طرحی که ارائه می شود اولاً به نفع مصرف‌کننده باشد و ثانیاً تولید اشتغال در صنعت خودروسازی انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: یک ماده در این طرح وجود دارد که می‌گوید خانواده‌های ۵ دهک پایین جامعه یا خانواده‌های نیازمند حداقل دارای خودرو شوند.

موسوی درباره منابع مالی این طرح عنوان کرد: این طرح منبع مالی خاصی  ندارد و بار مالی بر روی دوش دولت نمی‌گذارد، زیرا محل منابع مالی آماده است.

وی ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم برای هر خانواده نیازمند و آسیب‌پذیر یک خودرو تهیه کنیم؛ جزئیات طرح را که مطرح کنیم مشخص می‌شود اصل ۷۵ نمی‌خورد زیرا بسیاری از زمینه های محیطی منابع مالی آماده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در واقع ما در این طرح به دنبال عدالت اقتصادی و اجتماعی در نظام اسلامی هستیم و خانواده‌هایی که هیچ وقت فکر نمی‌کنند یک روز دارای خودرو شوند، وضعیت اقتصادی شان گشایش پیدا کند.

وی با اشاره به طرح مذکور گفت: یکی از موارد دیگر در این طرح‌ سامان دادن به وضعیت بازار خودرو است که انشاءالله ساز و کاری طراحی می‌کنیم تا بساط دلال‌بازی و خاصه قیمت‌های دستوری از میان برداشته شود.

 نماینده ملکان تاکید کرد: امروز شرکت‌های اقماری خودروسازان دارند که بسیار هم قیمتشان و هم دارایی‌شان بالاست و می‌تواند منبع خوبی برای خودروسازان باشند و نقدینگی به بازار خود را تامین کنند تا سر و سامان صورت بگیرد.

وی ادامه داد: ماده دیگر این طرح بالا بردن  کیفیت خودرو است از شرکت‌های دانش‌بنیان برای این کار دعوت کردیم تا نهضت خودروسازی داخلی دچار تغییر و تحول  شود، چراکه ما می‌توانیم با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان قطعات استراتژیک و حساس که این روزها نبودشان خودروسازی را زمین‌گیر کرده فراهم کنیم و کاری انجام دهیم که خودروی با کیفیت از خود کارخانه‌‌ها بیرون بیایند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست امروز در انبارها خودروهای دپو شده‌اند که قطعات حساب‌شان در بازار نیست بنابراین از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان ما می‌توانیم این قطعات را تأمین و علاوه بر اینکه قیمت خودرو را پایین می‌آوریم مدت زمان تحویل را نیز کوتاه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز