خبرگزاری کار ایران

خدابخشی در گفت‌وگو با ایلنا:

در حال بررسی منابع مالی طرح تضمین کالاهای اساسی هستیم/ مبنای طرح را هزینه‌های سبد خانوار از سال ۹۵ قرار دادیم/ باید نظر موافق دولت را جلب کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۱۴۱

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه از بررسی منابع مالی طرح تضمین دسترسی مردم به کالاهای اساسی در این کمیسیون خبر داد.

محمد خدابخشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره بررسی طرح تامین کالاهای اساسی برای مردم از طریق ارائه کارت‌های اعتباری گفت: این روزها در کشور افزایش قیمت را در کالاهای اساسی شاهد هستیم که به تبع آن قدرت خرید مردم پایین آمده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به دنبال این است که قدرت خرید مردم را حفظ کند، بنابراین طرحی ارائه شد تحت عنوان «طرح تضمین دسترسی مردم به کالاهای اساسی» که  با توجه به ارتباط موضوع، به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات ارائه شد.

وی بیان کرد: جلسات متعدد کارشناسی با حضور دستگاه‌های مختلف برای بررسی این طرح یک فوریتی برگزار و روش‌های مختلفی برای تامین منابع مالی اجرای این طرح پیشنهاد شده است. همچنین از آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه دعوت کردیم به کمیسیون بیاید تا نقطه نظرات و انتقادات این سازمان را هم جویا باشیم.

نماینده الیگودرز ادامه داد: از رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست کردیم تشریف بیاوردند تا منابعی که برای این طرح پیشنهاد شده است را با سازمان برنامه و بودجه در میان بگذاریم.

وی تاکید کرد: با توجه به این‌که طرح‌های مالی بررسی و مصوب می‌شود و بار مالی دارد برای اینکه مطمئن باشیم شورای نگهبان این طرح را رد نمی‌کند حتماً باید نظر موافق دولت را داشته باشیم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: لزوم تصویب نهایی طرح‌ها در صحن علنی و شورای نگهبان نداشتن بار مالی برای دولت و ایراد اصل ۷۵ است و ما در تلاشیم تا این موضوع را حل کنیم به همین دلیل رایزنی‌هایی را با سازمان برنامه و بودجه آغاز کردیم و پیش‌نویس طرح هم آماده شده است و آن را اختیار این سازمان قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح منابع مختلفی پیشنهاد شده که در حال بررسی است و منتظر نظر سازمان برنامه و بودجه و محاسبات هستیم.

نماینده الیگودرز درباره پایه آماری تدوین این طرح بیان کرد: مبنای طرح را هزینه‌های سبد خانوار مخصوصاً از سال ۹۵ که قدرت خرید مردم بالاتر از امروز بوده است، قرار دادیم.

وی یاد آور شد: در سال ۹۵ هزینه هر فرد در سبد خانوار  ۱۲۰ هزار تومان و نسبت به امروز بیشتر بود.

خدابخشی ادامه داد: طرح برای دهک‌های پایین و شامل گوشت گوسفند و گوساله، مرغ و روغن نباتی و برنج و اقلام بسیار ضروری است.

وی تاکید کرد: باید منابع را تأمین و هزینه‌ها را برای هر نفری که می‌خواهیم کارتش را شارژ کنیم، برآورد کنیم که حل این موضوع نیازمند نظر دولت است و پس از دستیابی به نظر نهایی و موافق تدولت درباره نحوه تامین منابع مالی طرح تامین کالاهای اساسی، جزئیات آن در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصویب و گزارش نهایی آن به هیئت رئیسه مجلس ارسال می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز