خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تفاهم فراکسیون کارگری با وزیر تعاون برای اعطای ۲۰۰ هزار مسکن و کارت خرید ۱۰ میلیونی به کارگران/ مزدبگیران نه امنیت شغلی دارند، نه امنیت اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۷۴۱

رئیس فراکسیون کارگری گفت: با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تفاهماتی دست پیدا کردیم که طی آن بتوانیم به کارگران مسکن و کارت خرید بدهیم.

علی بابایی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که این روزها با افزایش تورم و شرایط کشور کارگران با مشکلات زیادی روبه‌رو شده‌اند و فراکسیون کارگری در این راستا چه اقداماتی انجام داده‌ است، گفت: کارگران یکی از مواردی هستند که مظلوم‌ترین قشر جامعه به شمار می‌روند.

رئیس فراکسیون کارگری خاطرنشان کرد: به دلیل تورم افسار گسیخته و ناملایماتی که در حوزه اقتصادی کشور این روزها شاهد هستیم، متاسفانه قشری که در مرض بیشترین آسیب‌ها قرار می‌گیرد؛ کارگری است. 

وی با بیان این‌که در کشور سابقه ندارد ما کاری برای قشر کارگری به صورت تمام و کمال انجام داده باشیم، عنوان کرد: فراکسیون کارگری با مشاهده وضعیت کشور تا جایی که توان داشت، کارهایی انجام داد؛ به طور مثال افزایش حق مسکن را پیگیری کردیم و افزایش هم پیدا کرد و دولت موظف به اجرایی شدن آن شد.

نماینده ساری و میاندرود ادامه داد: بحث دیگری که با وزیر تعاون، کار و رفاهی تفاهم کردیم، این بود که ۲۰۰ هزار «مسکن کارگران» در سال ۱۳۹۹ در قالب مسکن ملی به این کارگران داده شود.

وی افزود: پیشنهاد دادیم کارت الکترونیک خرید با اعتبارسنجی سازمان تامین اجتماعی در تفاهم با بانک مرکزی تا  سقف ۱۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد به تمامی کارگران در کل کشور داده شود تا قدرت خرید داشته باشند.

رئیس فراکسیون کارگری در پاسخ به این سوال که کارگران امروز مطرح می‌کنند نمایندگان باید از کوچک شدن سفره‌های‌شان جلوگیری کنند، آیا می‌توان امیدوار بود که مجلس به کمک آن‌ها خواهد آمد، گفت: کارگر از اساس امیدی ندارد چراکه در همه شاخص‌ها و سناریوها کارگران بازنده هستند.

وی خاطرنشان کرد: مزد بگیران در کل کشور با یک چالش جدی مواجه هستند مخصوصا مزد‌بگیرانی که حاشیه امن شغلی ندارد.

نماینده ساری و میاندرود بیان کرد: یک موقع مزدبگیر کارمند نه این‌که وضعیت مالی خوبی داشته باشد اما بهتر از کارگر است؛ می‌داند حقوقی دارد اما کارگران نه امنیت اقتصادی دارند و نه امنیت شغلی که این وضعیت آینده آنها را با مشکل مواجه می‌کند. 

وی گفت: باید سه محور دولت، کارفرما و آورده کار در بحث سه‌جانبه‌گرایی به تفاهم و قوانین مشترک برسند تا بتوانیم کاری انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز