خبرگزاری کار ایران

حسین‌آبادی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

علت عدم تمایل نمایندگان حقوق خوانده‌ برای عضویت در کمیسیون قضایی مشخص نیست/ انحلال احتمالی کمیسیون حقوقی جای تأسف دارد

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۳۰۸

رییس پیشین کانون وکلای دادگستری مرکز از عدم تمایل نمایندگان برای عضویت در کمیسیون حقوقی مجلس ابراز تأسف کرد و گفت: هیأت رئیسه باید به این موضوع ورود کند، چند نفر را پیشنهاد دهد، رأی‌گیری کند و افراد را مکلف کند تا در کمیسیون حقوقی و قضایی عضو شوند.

امیر حسین‌آبادی، وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص عدم تمایل نمایندگان مجلس یازدهم برای عضویت در کمیسیون حقوقی و قضایی، اظهار کرد: کمیسیون حقوقی مجلس متأسفانه در دوره گذشته نیز همین وضعیت را داشت و تا مدتی تکمیل نشده بود و اگر اشتباه نکنم تا پایان دوره نیز تعداد اعضای کمیسیون حقوقی مجلس دهم، تکمیل نشده بود.

وی افزود: علت عدم تمایل نمایندگان به کمیسیون حقوقی را نمی‌دانم، اما نکته‌‌ای که حائز اهمیت است این است که اکثر لوایح مربوط به کمیسیون حقوقی است بر همین اساس این کمیسیون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این وکیل پایه یک دادگستری گفت: قبل از پیروزی انقلاب، کمیسیون حقوقی کمیسیون بسیار مهمی بود و داوطلبان زیادی برای عضویت داشت؛ معمولاً حقوقدانان سرشناس عضو کمیسیون حقوقی مجلس بودند. حتی طبق قانون اساسی مشروطه، کمیسیون حقوقی مجلس می‌توانست نماینده را بازخواست کند و اگر نماینده‌ای مرتکب خطایی می‌شد، باید نظر کمیسیون حقوقی را جلب می‌کرد.

وی اضافه کرد: یک تصوری که از دلیل عدم تمایل نمایندگان برای عضویت در کمیسیون حقوقی و قضایی به ذهن می‌رسد و در دوره گذشته مجلس هم مطرح شده بود، این است که اعضای کمیسیون حقوقی طی مأموریت خود به مسافرت خارج از کشور نمی‌روند.

حسین‌آبادی اظهار کرد: علت عدم تمایل نمایندگانی که حقوق خوانده‌اند به عضویت در کمیسیون حقوقی و قضایی مشخص نیست، بهتر است مصاحبه‌ای با نمایندگان صورت گیرد و این سؤال را از آنها پرسید.

رئیس پیشین کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: منطق این است که هر شخصی که در هر کمیسیون داوطلب و عضو می‌شود، باید تخصص و تجربه‌ای در آن زمینه داشته باشد. 

این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: نمایندگان و هیأت رئیسه باید به این موضوع ورود کنند و چند نفر را پیشنهاد دهند و رأی‌گیری کنند و افراد را مکلف کنند تا در کمیسیون حقوقی و قضایی عضو شوند. باید وجهه‌یابی شود که چرا کمیسیونی که باید داوطلبان زیادی داشته باشد، نمایندگان حاضر نیستند عضویت آن را بپذیرند.

وی در واکنش به اظهارات موسوی لارگانی مبنی بر ادغام کمیسیون حقوقی و قضایی با دیگر کمیسیون‌ها نیز گفت: مجلس می‌تواند هر تصمیمی که لازم باشد، اتخاذ کند اما بسیار جای تأسف است که کمیسیون حقوقی که مهمترین کمیسیون مجلس است، منحل شود و با کمیسیون دیگری ادغام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز