خبرگزاری کار ایران

آیت الله یزدی:

اثرات طرح مصوب مجلس و شورای نگهبان باید در زندگی مردم دیده شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۲۰۶

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وقتی طرحی در مجلس تصویب می‌شود و شورای نگهبان آن را تائید می‌کند و برای اجرا به دولت می‌رود، نتیجه و اثرات آن در زندگی افراد و جامعه دیده شود نه اینکه فقط کاغذها رد و بدل شوند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با "امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی" نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واقعیت این است که دوران مسئولیت خیلی سریع‌تر از آنچه که تصور می‌کنیم به پایان می‌رسد، اظهار کرد: مجلس از ارکان مهم کشور است و ان‌شاءالله با تلاش و مجاهدت نمایندگان، بتواند به جایگاه ارزشمند خود برسد. مجلس انقلابی و اسلامی باید به خواسته‌های دین خداوند عمل کند. مجلس انقلابی به دنبال جاروجنجال و پرداختن به حواشی و پاک‌کردن صورت مسئله نیست، بلکه سعی می‌کند موانع و مشکلات را با جدیت تمام، رفع و اصلاح کند.

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر بر احکام شرعی در تصویب قوانین، گفت: رعایت مقررات شرعی و اسلامی در طرح ها و قوانین باعث می‌شود که شورای نگهبان و دولت هم راحت‌تر بتوانند با مجلس کنار بیایند و برای همین لازم است که یک ارتباط عملی با حوزه‌های علمیه و مراکز علم دین برقرار شود.

یزدی یادآور شد: قانون اساسی می‌گوید نماینده مجلس، نماینده همه کشور است نه نماینده حوزه انتخابی. البته منظور این نیست که به مشکلات حوزه انتخابیه خود توجه نکند، منظور این است که وقتی لایحه در مجلس ارائه می‌شود منفعت آن لایحه و طرح را برای کل کشور در نظر بگیرد نه فقط برای حوزه انتخابی یا تهیه‌کننده آن لایحه و طرح. پس نمایندگان باید منافع کل کشور را بر منافع حوزه انتخاب خود مقدم بدانند.

نماینده قم در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حوزه پژوهشی و تحقیقاتی مجلس باید بررسی کند و ببیند آیا طرح‌های ارائه شده از لحاظ داخلی و خارجی و امکانات و شرایط عمومی کشور، قابل تحقق است یا خیر؟ به عبارت دیگر، قوانین باید قابل تحقق و اجرا باشند و به دور از واقعیات نباشند.

یزدی با تاکید بر دوری نمایندگان از اختلافات اظهار کرد: سلیقه‌های مختلف نمایندگان نباید به اختلاف و تشکیل دسته‌بندی‌های متعدد تبدیل شود. بنابراین نمایندگان سعی کنند که با وجود این دسته‌بندی‌ها و فراکسیون‌ها به هم نزدیک‌تر و مرتبط‌تر باشند. انتظار این است که وقتی طرحی در مجلس تصویب می‌شود و شورای نگهبان آن را تائید می‌کند و برای اجرا به دولت می‌رود، نتیجه و اثرات آن در زندگی افراد و جامعه دیده شود نه اینکه فقط کاغذها رد و بدل شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز