خبرگزاری کار ایران

روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت صمت:

دشمنان و رسانه‌های بیگانه قصد داشتند کشور را به سوی بحران ببرند/ موفق شدیم تولید طلا را نسبت به سال ۹۲ به ۱۴ برابر برسانیم

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۹۳۸

رئیس جمهور گفت: دولت حاضر است برای معادن طلا یک سرمایه‌گذاری ویژه ای انجام دهد و اگر امروز ما موفق شده‌ایم تولید طلا را نسبت به سال ۹۲ به ۱۴ برابر برسانیم، یک سال پیش رو هم قادر هستیم برای تحولی بزرگ دست یابیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت صمت، اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که در هفته دولت موفق شدیم طرح بزرگ معدنی و صنعتی را افتتاح کنیم؛ توسعه معادن طلا هم برای اکتشاف وهم برای استخراج برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گسترش معادن طلا می‌تواند جایگزین ارز خارجی شود.

وی افزود: به وزرات صمت اعلام می‌کنم دولت حاضر است برای معادن طلا یک سرمایه‌گذاری ویژه ای انجام دهد و اگر امروز ما موفق شده‌ایم تولید طلا را نسبت به سال ۹۲ به ۱۴ برابر برسانیم، یک سال پیش رو هم قادر هستیم برای تحولی بزرگ دست یابیم. طلا می‌تواند پشتوانه پول ما باشد و در صنایع حساس کاربرد داشته باشد؛ بنابراین دولت آماده است در این زمینه کمک بیشتری انجام دهد.

ریاست جمهوری گفت: اینکه در آمارهای امروز تبیین می‌شد، که در چهارماهه امسال نسبت به سال گذشته دارای رشد هستیم، بسیار مهم است؛ در شرایط کرونا وقتی با سال گذشته مقایسه می‌کنیم، دنیا به دلیل کرونا ۶ درصد کاهش داشته و ما ۱۰ درصد افزایش داشته ایم، بسیار مهم است .

وی اضافه کرد: از همه بنگاه های تولیدی تشکر می کنم که پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند، کارخانه عظیمی که نزدیک یک میلیون تن آهن اسفنجی برای ما تولید می‌کند هیچ مبتلایی نداشته‌ایم.

روحانی بیان کرد:‌ وقتی ما در اواخر فروردین اعلام کردیم که کسب و کار ها باید باز شود و واحدهای تولیدی نباید تعطیل شود، دشمنان و رسانه‌های بیگانه قصد داشتند کشور را به سوی بحران ببرند.

وی ادامه داد: به نظر من ستاد ملی کرونا کار بسیار دقیقی از ابتدا با هوشمندی انجام داد و آن این بود که تولیدهای ضروری تعطیل نشد و کسب و کارها نیز از ۲۳ فروردین گشایش پیدا کرد؛ ما گفتیم نان و جان باهم تؤامان قابل دستیابی است به شرطی که پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

وی اضافه کرد: سه نفر از رهبران دنیا به من گفتند که کار شما در ایران برای ما الگو شد.

ریاست جمهوری گفت: نکته دیگر در بحث نوسازی ناوگان است، از آغاز دولت دوازدهم ما به فکر نوسازی ناوگان بودیم و طراحی های این نوسازی ناوگان نیز صورت گرفت؛ خیانتی که ترامپ به دنیا کرد و عهد و پیمان را زیر پا گذاشت، باعث شد ما دچار مشکل شویم.

وی افزود: من تشکر می‌کنم از همه رانندگان کامیون‌ها که حمل و نقل را برای یک ساعت تعطیل نکردند و همه بارهایی که در بنادر بود، به انبارها منتقل کردند.

رئیس دولت با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با اعضای دولت در هفته دولت عنوان کرد: مقام معظم رهبری به مسئله خام فروشی تاکید کردند ، قبلا هم تاکید داشتند و این باز  از سنگ های قیمتی و زعفران  نام بردند که در این دو مورد خاص حتما یک تلاش ویژه  ای انجام شودو.

وی ادامه داد: ودر زمینه بسته بندی به ویژه در بخش زعفران که طلای قرمز ما است و سنگ های باید  یک کار ویژه انجام گیرد .ما باید کمک کنیم در همه این جهات  اقداماتی انجام دهیم تا مردم در این زمینه فعالیت کنند.

روحانی ادامه داد: در فولاد یک رشد و جهش داشتیم ما در یک روز ا کارخانه آهن اسفنجی را افتتاح کردیم  و خوشحال هستیم پتروشیمی و فولاد بخش بزرگی از مشکلات  ما را جبران کنند .من  از کارگران، کارمندان ومهندسان در بحش صنعت تشکر میکنم و امیدوارم بتوانیم راه ابی عبدالله را ادامه دهیم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز