خبرگزاری کار ایران

امیر حاتمی:

همکاری دفاعی ایران و روسیه بر مبنای اعتماد متقابل شکل گرفته است

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۵۵۴

سرتیپ امیر حاتمی گفت: تهران و مسکو برای تقویت و تعمیق روابط راهبردی دفاعی به ویژه پس از پایان محدودیت‌های تسلیحاتی ایران در ماه آینده میلادی، برنامه ریزی دقیقی تدارک دیده‌اند.

به گزارش ایلنا، سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در پایان سفر کوتاه خود به روسیه، اظهار کرد: تهران و مسکو برای تقویت و تعمیق روابط راهبردی دفاعی به ویژه پس از پایان محدودیت‌های تسلیحاتی ایران در ماه آینده میلادی، برنامه ریزی دقیقی تدارک دیده‌اند.

سرتیپ امیر حاتمی افزود: همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه بر مبنای اعتماد متقابل در چارچوب ایجاد صلح و ثبات منطقه‌ای و بین المللی شکل گرفته و اشغالگری و یک جانبه گرایی تهدید‌های اصلی آن به شمار می‌روند.

وی گفت: این روابط بر پایه منافع مشترک و متقابل استوار شده و روند خوبی را در دهه‌های اخیر به خصوص در یک دهه گذشته طی کرده است.

امیر سرتیپ حاتمی افزود: توافقنامه همکاری‌های نظامی – فنی بین دو کشور، ظرفیت‌های بسیار زیادی برای همکاری دوجانبه ایجاد کرده که خرید تجهیزات یکی از آن‌ها است و به دنبال فعال کردن همه محور‌های توافق هستیم.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: هر دو کشور به لحاظ پیشرفت‌ها و فناوری‌های نظامی در شرایط خوبی هستیم.

حاتمی با اشاره به دوستی عمیق و همکاری‌های رو به رشد نظامی بین ایران و روسیه گفت: این سفر فرصت مغتنمی است تا بر اساس سطح عالی بهره مندی دو کشور از فناوری‌های دفاعی، همکاری‌های در این حوزه را پیگیری کنیم.

وی همچنین به اشتباه راهبردی حکام امارات در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد: حاکمان امارات دچار اشتباهات و لغرش‌هایی شده اند که آخرین مورد نیز کشاندن پای رژیم صهیونیستی به منطقه حساس خلیج فارس است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ایران در خصوص توافق امارات و رژیم صهیونیستی گفت: مردم مسلمان امارات مانند سایر کشور‌ها برادران ما هستند و قطعا رژیم صهیونیستی که بی ثباتی در منطقه پیرامونی را برای خود سازنده تلقی می‌کند هر جا حضور پیدا کند منشا فساد و نامنی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز