خبرگزاری کار ایران

زنگنه خبر داد؛

سرمایه گذاری ۴/۷ میلیارد یورویی در ۳ طرح نفتی

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۵۵۳

وزیر نفت گفت: امروز شاهد افتتاح ۳ طرح وزارت نفت با مجموع سرمایه گذاری بیش از ۴/۷ میلیارد یورو در کشور هستیم.

به گزارش ایلنا، بیژن زنگنه در مراسم افتتاح سه طرح وزارت نفت که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور رئیس جمهور برگزار شد افزود: صنعت نفت به رغم شدیدترین فشار‌ها و تحریم‌های خارجی، با توکل به خدا و استواری، نه تنها در بهره برداری از تاسیسات تولیدی، موفق بوده، بلکه طرح توسعه‌ای خودش را هم به پیش برده است.

وزیر نفت گفت: امروز همزمان با هفته دولت، سه طرح مهم صنعت نفت در خطوط انتقال گاز که با اعتباری بیش از ۳ میلیارد یورو و احداث ایستگاه‌ها هر کدام یک میلیارد و ۳۰۰ هزار یورو سرمایه گذاری شده است افتتاح می‌شود. در پتروشیمی بوشهر و نیروگاه غرب کارون, ۳۲۰ میلیون یورو هزینه شده است که امروز توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: امروز نخستین طرحی که افتتاح می‌شود مربوط به انتقال گاز از پایداری شبکه گاز کشور است که فاصله زیادی بین مراکز اصلی تولید گاز در جنوب کشور با مراکز مصرف گاز در مرکز، شمال و شمال شرق کشور است.برای انتقال این حجم از گاز، به ناچار باید خط لوله احداث کنیم و به طور ساده برای هر ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز به احداث یک خط لوله ۵۶ اینچی به قطر یک و نیم متر با چندین ایستگاه تقویت فشار، نیازمندیم.

زنگنه بیان کرد: هزینه احداث هر کیلومتر خط لوله ۵۶ اینچی بین یک و نیم، تا ۲ میلیون دلار است و احداث هر ایستگاه گاز هم حدود ۷۵ میلیون یورو هزینه نیاز دارد.بنابراین وقتی می‌خواهیم ۶۰۰ میلیون متر مکعب گاز از منطقه عسلویه به مناطق دیگر کشور منتقل کنیم باید ۶ خط لوله و ده‌ها ایستگاه فشار تقویتی احداث کنیم.

وی گفت: طرح‌های انتقال گاز خطوط سراسری ۶ و ۹ و ایستگاه‌های آن امروز افتتاح می‌شود و مجموع سرمایه گذاری آن حدود, ۳ هزار و ۱۰۰ میلیون یورو است که هزار و ۴۰۰ میلیون یورو از آن توسط بخش خصوصی به صورت BOT برای نخستین بار تامین شده و این خطوط ما را قادر می‌کند تا راحت‌تر گاز صادراتی را به عراق بفروشیم.

ادامه دارد...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز