خبرگزاری کار ایران

روحانی‌نیا خبر داد؛

محرومان در مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند/ فراهم شدن امکان ملاقات مجازی زندانیان

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۴۳۸

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه با بیان اینکه قریب به ۱۲۰۰ دفتر در سراسر کشور از نوبت‌دهی الکترونیک استفاده می‌کنند، گفت: با شیوع کرونا موضوع خدمات الکترونیک قضایی در سازمان‌های مختلف مورد توجه قرار گرفت؛ کانون هم به عنوان یک وظیفه اجتماعی در همان ایام تعطیلات نوروز نسبت به طراحی یک سامانه همت کرد و امروز مجهز به نوبت‌دهی الکترونیک است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی‌نیا، مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه در نشست خبری خود اظهار کرد: قوه قضاییه با ورود آقای رئیسی قدم در راه تحول و انقلاب قضایی گذاشت و آثار این اقدامات محسوس است.

وی افزود: سامانه‌های مختلفی در حوزه اطلاعات قوه قضاییه افتتاح شد، بخشی از این خدمات در حوزه کانون دفاتر است و روزانه به طور مشخص این خدمات به مردم ارائه می‌شود.

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه گفت: یکی از اقداماتی که انجام شده راه‌اندازی سامانه مواسات است، موضوع مواسات و محبت و مهربانی مکرراً از لسان مقام معظم رهبری و رییس قوه قضاییه مطرح شده و برای ما هم مهم است، بر همین اساس کانون در یک اقدام جدی و به صورت مستقیم به این موضوع ورود پیدا کرده است.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان بهزیستی و کمیته امداد خبر داد و گفت: امروز محرومان و افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند، در مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی هیچ هزینه‌ای را پرداخت نخواهند کرد.

روحانی‌نیا ادامه داد: براساس آمار تاکنون چند ده هزار نفر از افراد محروم در آستانه این هستند که از خدمات رایگان دفاتر ما استفاده کنند و ما وظیفه داشتیم به عنوان خدمتگزاران جامعه این کار را انجام دهیم.

وی اظهار‌کرد: موضوع ایجاد سامانه نوبت‌دهی الکترونیک در دفاتر خدمات قضایی هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ با شیوع کرونا موضوع خدمات الکترونیک قضایی در سازمان‌های مختلف مورد توجه قرار گرفت؛ کانون هم به عنوان یک وظیفه اجتماعی در همان ایام تعطیلات نوروز نسبت به طراحی یک سامانه همت کرد و امروز مجهز به نوبت‌دهی الکترونیک است.

روحانی‌‌نیا اضافه کرد: افراد می‌توانند هر دفتری را که تمایل داشتند، انتخاب کنند و روز و ساعت را نیز مشخص کنند و در همان ساعت و روز در دفاتر حضور پیدا کنند و از خدمات دفاتر بهرمند شوند.

وی اضافه کرد: قریب به ۱۲۰۰ دفتر در سراسر کشور از نوبت‌دهی الکترونیک استفاده می‌کنند.

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه در خصوص ورود دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به حوزه دادرسی غیرحضوری نیز بیان کرد: با تدابیر رییس قوه قضاییه موضوع دادرسی الکترونیک و مجازی امروز در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است؛ در خراسان جنوبی این اتفاق به صورت آزمایشی صورت گرفته و چندصد جلسه تاکنون تشکیل شده است.

وی افزود: مردم به جای اینکه در جلسات دادگاه حاضر شوند، می‌توانند در نزدیکترین دفاتر خدمات قضایی حاضر شوند و به صورت مجازی به صورت تصویری ارتباط با طرفین دعوی برقرار کنند، این فرایند هنوز در کل کشور اجرا نشده اما نوید می‌دهم که به زودی در کل کشور اجرا شود.

روحانی‌نیا با اشاره به صدور گواهی عدم سوء پیشینه در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، گفت:  در فرایند صدور این گواهی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ورود پیدا کردند و مرجع پاسخگویی مجتمع قضایی سجل کیفری است اما آنجا نیاز به برخی کمک‌های سازمانی داشتند که با کمک کانون این مشکل برطرف خواهد شد.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای ملاقات مجازی با زندانیان نیز بیان کرد: در این راستا دادستان تهران و سازمان زندان‌ها پیگیر این موضوع هستند؛ آخرین اقدامات در حال انجام است. امروز تستی در این راستا در زندان تهران‌ بزرگ انجام می‌شود که در صورت تأیید کارشناسان در سطح گسترده‌تری پیگیری خواهد شد.

روحانی‌نیا گفت: مشکلی در این رابطه به دلیل درگاه پرداخت سازمان زندان‌ها وجود داشت. به لحاظ تفاهم نامه‌های سازمان زندان‌ها، این سازمان از درگاه پرداخت خاصی استفاده می‌کرد که متفاوت از درگاه پرداخت دفاتر الکترونیک قضایی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز