خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با ایلنا:

بلوکه کردن پول ایران توسط کره جنوبی اقدامی گستاخانه است/ از ظرفیت‌های خود برای باز پس‌گیری منابع‌مان استفاده می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۱۰۳

یک عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: بلوکه کردن منابع ایران توسط کره جنوبی اقدامی گستاخانه است و ما از ظرفیت‌های خودمان برای بازپس‌گیری این منابع استفاده می‌کنیم.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص بلوکه شدن دارایی‌های ایران نزد کره جنوبی و اینکه این کشور حاضر نشده به جای این دارایی‌ها غذا و داروی مورد توافق را به ایران بدهد، گفت: کره جنوبی در ادامه سیاست‌های غلط و پیروی از برخی از نظام‌های متمایل به یکجانبه‌گرایانه اقداماتی از جمله بلوکه کردن سرمایه‌های ایران انجام داده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه این اقدام کره جنوبی را همسو و هم راستای منافع کشورهای سلطه‌جو می‌دانیم، عنوان کرد: این حق را برای ایران اسلامی محفوظ می‌دانیم که با استفاده از ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد، اعهم از مجلس شورای اسلامی، نهادها و سازمان‌های بین‌المللی با بهره‌گیری از همه امکانات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای با این رفتار که در نوع خودش گستاخانه است، برخورد کند.

وی تاکید کرد: کره جنوبی و سایر کشورها باید بدانند اقدامات اینچنینی راه به جایی نمی‌برد و حافظه تاریخی ملت ایران این نوع عملکردها را حتما به خاطر خواهد سپرد و در وقت مقتضی اقدام موثر جدی را انجام خواهد داد.

نماینده شیراز خاطرنشان کرد: اساسا این اقدام کره جنوبی یک اقدام خلاف قوانین بین‌المللی و بر مبنای پیروی از نظام سلطه است که کار کشورهای مستقل نیست و از این رفتارها چنین برداشت می‌شود که این کشورها وابستگی سیاسی به کشورهای سلطه‌طلب دارند که دور از رفتار انسانی و اخلاق است.

وی تاکید کرد: منابع مالی که ما در کره جنوبی داریم، امروز به ضرورت باید تامین‌کننده نیازهای درمانی و غذایی مردم ما باشد.

عزیزی افزود: این رفتار کره جنوبی که امروز در این شرایط منطقه و جهان که با یک ویروس پچیده به نام کرونا رو‌به‌رو است و همه نیازمند این هستند که از همه منابع‌شان حتی به هم کمک کنند، خلاف اصول انسانیت است.

وی گفت: البته به دلیل آن که ما در مکتب انقلاب اسلامی بزرگ شده و رشد کرده‌ایم، به طور طبیعی این رفتارها را نمی‌پسندیم و نمی‌پذیریم اما به شیوه خودمان این مسئله را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز