خبرگزاری کار ایران

گلوبال تایمز:

روزی که منافع مشترک آمریکا و متحدانش کم‌رنگ شود، رهبری ایالات متحده رسماً به پایان می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۸۹۰

گلوبال تایمز در گزارشی به ناکارآمدی آمریکا در عرصه بین‌المللی پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از گلوبال تایمز، تجربه سال‌های گذشته نشان داده در عرصه بین‌الملل کار زیادی از دست آمریکا برنمی‌آید جز تحریم کردن یا تهدید به تحریم و در نتیجه آمریکا در حال ضربه زدن به خود و دور شدن  متحدانش است.

ایران از سال ۱۹۷۹ تحت فشار تحریم‌های آمریکا قرار دارد که اقتصاد آن را تحت تاثیر قرار داده اما این کشور مقاوم مانده و قصد تسلیم شدن در برابر آمریکا را ندارد.

آمریکا وقتی تحریم‌هایش را در سراسر جهان اعمال می‌کند توقع دارد متحدانش از آن‌ها حمایت کنند، در حالی که خودش منافع آن‌ها را نادیده می‌گیرد. مثلاً در ارتباط با پروژه نورد استریم یا مسئله ایران، آمریکا نیاز بزرگ متحدان اروپایی‌اش به نفت روسیه و خاورمیانه را نادیده گرفته است.

در گذشته آمریکا بر اساس منافع مشترک متحدانش تصمیم می‌گرفت، اما اکنون  منافع مشترک در استراتژی ایالات متحده جایی ندارد. روزی که منافع مشترک بین آمریکا و کشورهای دیگرکمرنگ شود، رهبری آمریکا رسماً به پایان خواهد رسید.

«استیو بنن»، مشاور پیشین دونالد ترامپ گفت: «منزوی کردن آم ریکا، تضعیف منافع امنیت ملی آن و متحد کردن دوستان و دشمنان آمریکا علیه خواست‌های این کشور، کار راحتی نیست، اما ترامپ و پمپئو  این کار را کرده‌اند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز