خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع در بدو ورود به مسکو:

درباره راه‌های افزایش قدرت نظامی و دفاعی ایران با همکاری روسیه، مذاکره می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۷۲۰

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالی‌رتبه روسیه وارد مسکو شد.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان برای دیدار و گفتگو با مقامات عالیرتبه روسیه، دقایقی پیش وارد فرودگاه ونوکووای مسکو شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی همتای روسی خود به مسکو سفر کرده است، همچنین در مراسم گشایش ششمین نمایشگاه نظامی-فنی و مسابقات بین المللی نظامی روسیه، موسوم به «آرمی ۲۰۲۰»، که باحضور ۱۲۰ هیأت رسمی از دهها کشور جهان برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

مذاکره و رایزنی با سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه، باریسوف معاون رئیس جمهور و چیمیزوف رئیس روس‌تک، از برنامه‌های دیگر وزیردفاع کشورمان در مسکو خواهد بود.

امیر سرتیپ حاتمی در بدو ورود به مسکو در گفتگو با خبرنگاران، ضمن اشاره به همکاری‌های عمیق دفاعی و امنیتی تهران و مسکو گفت: موضوعات مختلفی از جمله امنیت منطقه‌ای، انتقال فناوری‌های دفاعی، تبادل تجربیات دفاعی-نظامی که همواره در سال‌های اخیر در دستور کار مذاکرات دو کشور قرار داشت، در این سفر بطور مفصل مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وزیردفاع کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه را کشوری دوست و هم‌پیمان در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی می‌داند و همواره تعاملات دفاعی خوبی بین دو کشور برقرار بوده است.

وی تصریح کرد: در این سفر تلاش خواهد شد به موضوعات مختلفی از جمله ارتقا امنیت در غرب آسیا، چگونگی مواجه شدن با بحران‌های احتمالی و راه‌های افزایش قدرت نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران با همکاری فدراسیون روسیه، مورد بحث و مذاکره قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز