خبرگزاری کار ایران

امروز صورت گرفت؛

دیدار سفیر ایران با کاردار افغانستان در مسکو

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۴۷۹

سفیر ایران با کاردار افغانستان در مسکو با یکدیگر دیدار و پیرامون تحولات افغانستان از جمله روند حل و فصل سیاسی در آن کشور تبادل نظر کردند.

به گزارش ایلنا، "کاظم جلالی" سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه روز جمعه با "محتاط همایون" کاردار افغانستان در مسکو دیدار کرد. در این دیدار که به درخواست طرف افغانی صورت گرفت طرفین در خصوص تحولات افغانستان از جمله روند حل و فصل سیاسی در آن کشور تبادل نظر کردند.
 
سفیر ایران با بیان اینکه ایران و افغانستان دارای اشتراکات فرهنگی و تمدی زیادی بوده و ایران همواره خواهان برقراری صلح و ثبات در کشور دوست و برادر افغانستان می باشد، بر ضرورت برگزاری گفتگوهای بین افغانی با مشارکت همه گروه های افغانی در چارچوب قانون اساسی آن کشور و با محوریت دولت افغانستان و بدون دخالت خارجی تاکید کرد.

کاردار افغانستان نیز با اشاره به اشتراکات بین دو کشور و تاکید بر اهمیت نقش ایران در منطقه و نیز برای افغانستان، از تلاشهای جمهوری اسلامی ایران در جهت ایجاد همگرایی و وفاق در افغانستان و کمک به روند صلح در آن کشور، قدردانی کرد .

طرفین در این توافق کردند که دیارها و رایزنی های خود در خصوص تحولات افغانستان را ادامه دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز