خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه شیکاگو در گفت‌وگو با ایلنا:

آمریکا در دوران ترامپ بی‌اعتبار شده است/ ایران اجازه ندهد بی‌پروایی دیگران آن‌ها را تحریک کند/ مراقب، باهوش و صبور باشید!

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۱۴۱

استاد علوم سیاسی دانشگاه شیکاگو سیاست ترامپ در مورد ایران را نا مناسب دانست و تاکید کرد که مخالفت‌های اخیر اروپا با دولت ترامپ ناشی از بی‌اعتبار شدن واشنگتن است.

رونالد سانی (Ronald Suny) استاد تاریخ، علوم سیاسی و ملی‌گرایی است. وی استاد دانشگاه شیکاگو آمریکاست و در حوزه روابط بین‌الملل نیز کار کرده است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را پیرامون تنش‌های اخیر ایران و آمریکا بیان کرد.

سیاست ترامپ در مورد ایران ثبات در خاورمیانه را بر هم زده است

رونالد سانی در ابتدا در مورد تلاش آمریکا برای فعال‌سازی مکانیزم ماشه علیه ایران گفت: سیاست دولت ترامپ در قبال ایران هم نامناسب و بی‌رحمانه است و هم ثبات در خاورمیانه را بر هم زده است. به جای دیپلماسی، یک سری تحریکات نامناسب صورت گرفته است که خطر تشدید درگیری را افزایش می‌دهد. امارات اکنون آشکارا با اسرائیل در کنار هم قرار دارد. لبنان در بحران داخلی  است. حتی در حالی که روند سوریه به سمت پایان دادن به جنگ داخلی حرکت می‌کند، اما  اسرائیل حملات خود را انجام می‌دهد و جنگ هولناک علیه یمنی‌ها ادامه دارد.

واشنگتن در مورد ایران بی‌برنامه و بی‌هدف است

وی افزود: به نظر می‌رسد واشنگتن در مورد ایران بدون هدف و بی برنامه است. شاید انزوای کامل ایران و نابودی حکومت در ایران هدف آمریکا است. اما چنین فشارهای بیرونی معمولاً مردم کشور هدف را در مورد دولت خود متحد می‌کند و آن‌ها جانب دولت خود را می‌گیرند  ، هر چقدر هم نارضایتی‌های آنها از آن دولت زیاد باشد.

برایان هوک با یکی از بدنام‌ترین چهره‌های تاریخ سیاست خارجی آمریکا جایگزین شد

رونالد سانی در ادامه در مورد استعفای برایان هوک گفت:  برایان هوک با یکی از بدنام‌ترین چهره‌های تاریخ سیاست خارجی آمریکا، الیوت آبرامز، مردی که ده‌ها سال پیش در جنایات جنگی شرور در السالوادور حاضر  بود، جایگزین شد.

تا زمانی که ترامپ در قدرت است اوضاع بدتر می‌شود

ایران نباید اجازه دهد بی‌پروایی دیگران آن‌ها را تحریک کند

وی هم چنین در مورد ادعاهای ترامپ برای مذاکره با ایران گفت: تا زمانی که ترامپ در قدرت باشد، اوضاع فقط بدتر خواهد شد؛ روابط ایالات متحده و ایران بیشتر بد می‌شود. ایران فقط می‌تواند صبر کند و ببیند نتیجه انتخابات چه می‌شود، ایران نباید اجازه دهد بی‌پروایی دیگران آن‌ها را تحریک کند.

مراقب، باهوش و صبور باشید

با انتخاب بایدن پنجره بهبود روابط باز می‌شود

رونالد سانی افزود: اگر آمریکایی‌ها جو بایدن را در ماه نوامبر انتخاب کنند، یک پنجره کوچک در  فرصت برای بهبود روابط باز خواهد شد. پس مراقب باشید ، باهوش باشید و صبور باشید.

ایالات متحده در سه سال اخیر متحدان خود را از دست داده است

آمریکا در دوران ترامپ بی اعتبار شده است 

این استاد دانشگاه در مورد مخالفت اروپا و اعضای برجام با ترامپ و پمپئو گفت: این واقعیت که تعدادی از کشورهای مهم و قدرتمند - ایران ، چین ، روسیه و اتحادیه اروپا - راه خود را طی می‌کنند ، یا در مقابل قدرت آمریکا مقاومت و مخالفت می‌کنند، جای تعجب ندارد. ایالات متحده در سه سال گذشته بسیاری از تأثیرات و اعتبار خود را از دست داده است؛ زیرا به متحدان خود و دشمنانی که با آنها مذاکره کرده، پشت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز