خبرگزاری کار ایران

رییس عقیدتی سیاسی ارتش:

سخرانی‌های ایام محرم باید بیدارکننده باشد

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۰۹۰

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم تبیین برنامه‌های عزاداری ایام محرم و در جمع برگزار کنندگان هیئت‌های عزاداری در مجتمع‌های مسکونی ارتش با بیان اینکه دوران غربت امام حسین(ع) با حضور حوانان غیرتی و هیئتی به پایان رسیده است گفت: سخنرانی ها و اشعاری که در مدح امام حسین(ع) بیان می شود باید بیدار کننده باشد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطر نشان کرد: توطئه‌های زیادی علیه اسلام وجود دارد، ما امروز نیاز به بیدار شدن داریم، در این ایام باید به خیانت‌های اماراتی‌ها و آمریکای جنایت‌کار بیشتر پرداخته شود و  مسائل باید روشنگری شود.
وی با بیان اینکه دهه محرم فرصت مناسبی است تا به آرمان‌های  فلسطین پرداخته شود، تصریح کرد: این روزها باید توطئه‌های تجزیه کشورهای اسلامی بدست استکبارگران مطرح شود تا همگان از رویدادها و اتفاقات منطقه مطلع شوند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما هر از چند گاهی مورد امتحان الهی قرار می‌گیریم، در حال حاضر با وجود ویروس کرونا با محدویت عزاداری سرور و سالار شهیدان مورد امتحان قرار گرفتیم، این امتحان دو جنبه را به همراه دارد اول اینکه آیا به دستورالعمل‌های ستاد مقابله با ویروس کرونا عمل خواهیم کرد و جنبه دوم اینکه آیا بخاطر محدودیت‌ها حق امام حسین‌(ع) را ادا خواهیم نمود؟
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی تاکید کرد: همه باید عزاداری‌ها را به نحو اکمل و حتی پرشورتر از سال گذشته برگزار کنند و ذره‌ای نیز از دستورالعمل‌های بهداشتی خارج نشویم.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) که فرمودند «مجتهد فن و کار ما در حوزه کرونا باید ستاد مقابله با ویروس کرونا باشد»، خاطرنشان کرد: دنیا بداند ما در عین وجود ویروس کرونا عزاداری خواهیم کرد بی آنکه حتی کوچکترین غفلت از اجرای دستورات بهداشتی کرده باشیم.
وی ادامه داد: با وجود و حضور جوانان مومن، غیرتی، هیئتی، با سواد، نخبه  و فرهیخته دوران غربت امام حسین(ع) به پایان رسیده و عزاداری ها معنادار تر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی  به مطالبات حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) اشاره کرد و افزود: مهمترین انتظار امام حسین (ع) آن است که عزاداری‌ها باید متشرعانه و دقیقا در قالب شرع مقدس باشد. تمام حرکات، سکنات، رفتار و پندار امام و یارانش متشرعانه بود، عزاداران امام حسین(ع) باید همانند اربابشان متشرعانه عمل کنند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به مدیریت محتوایی سخنرانی ها و روضه خوانی ها اشاره کرد و گفت: اشعار و سخنانی که در ایام محرم بیان می شود باید با محتوا باشد و تحولی در مخاطب ایجاد کند و باید به معارف مخاطب بیافزاید.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم اتحاد و همدلی مردم در رابطه با برگزاری عزاداری‌ها افزود: دل های ملت عزیزمان در رابطه با امام حسین(ع) یک‌دل و متحد هستند، خطای راهبردی دشمن این است که ما را وادار کند تا هیئت‌ها را  جناحی کنیم، ما باید هیئت‌ها را فراجناحی مدیریت کنیم، مدیریت فراجناحی هیئت‌ها به نفع فرهنگ عاشورا است.

حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی خطاب به مسئولان برگزار کننده هیئت‌های عزاداری در کوی های سازمانی ارتش گفت: در این ایام در هیئت‌ها به مسائل فقهی، قرآن و نماز بیشتر پرداخته شود و همچنین خلا عزاداری‌های پرشور را با نوآوری و خلاقیت‌ها پر کنیم.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان با تأکید بر استفاده از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ عاشورا گفت: فضای مجازی فرصتی است تا با تولید محتوای مطلوب، محبت حسینی(ع)  را ترویج و فضای کشور را به حسینیه‌ای بزرگ تبدیل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز