خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه کالیفرنیا در گفت‌وگو با ایلنا:

ادعای آمریکا برای استفاده از مکانیزم ماشه مضحک است/ حرف های ترامپ درباره «مذاکره» با ایران، مزخرف است/ بعید می‌دانم ترامپ پس از شکست در انتخابات، بی سر و صدا کنار برود

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۷۸۸

استاد دانشگاه کالیفرنیا ادعای ترامپ برای استفاده از مکانیزم ماشه را مضحک خواند و گفت: شک ندارم که اگر جو بایدن در انتخابات پیروز شود، برجام احیا خواهد شد، گرچه اسرائیلی‌ها ناامید می‌شوند.

رونی لیپ‌شوتز، (Ronnie Lipschutz) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کالیفرنیاست. وی در این حوزه صاحب تالیفات زیادی است. از آثار این استاد دانشگاه می‌توان به «سیاست‌های فضای جهانی»، «رویاهای جنگ سرد» و «اقتصاد جهانی» اشاره کرد. وی در گفت‌وگو با ایلنا به بیان نظرات خود در مورد تنش‌ها و شرایط فعلی  پرداخت:

از نظر پمپئو برایان هوک به اندازه کافی تندرو نبود

دولت ترامپ از انتخاب افراد شایسته خودداری می کند

رونی لیپ‌شوتز در ابتدا در مورد استعفای برایان هوک گفت: تا آنجا که من می‌توانم بگویم، برایان هوک فقط یکی دیگر از افراد ترامپ بود که شانس خود را از دست داد. البته بسیاری از افرادی که استعفا می‌دهند می‌گویند این کار را انجام می‌دهند تا «وقت بیشتری را با خانواده خود بگذرانند» ، که این معمولاً یک دروغ واضح است. من گمان می‌کنم که پمپئو فکر می‌کند هوک فقط به اندازه کافی تندرو نبوده یا در انجام کار مورد علاقه او عقب مانده است و از وی خواسته شده استعفا دهد. الیوت آبرامز یکی دیگر از افراد واجد شرایط در دولت ترامپ است، اما این یک راز است که چرا وی استخدام شده است.ترامپ و پمپئو از ترس اینکه واقعاً کاری سازنده صورت گیرد، از کسانی که بیش از حد جاه‌طلب یا شایسته باشند، دوری می‌کنند.

ترامپ یک معامله‌گر است

صحبت از «مذاکره» از سوی ترامپ، مزخرف است

شک ندارم با پیروزی بایدن برجام احیا می‌شود

وی درمورد صحبت‌های ترامپ در مورد مذاکره گفت: شخصی در رادیوی عمومی ملی ترامپ را «معامله‌گر» توصیف کرده است ، یعنی می‌گوید، او همیشه برای سود معامله می‌کند و به دنبال تحقیر هر کسی است که با او سر و کار دارد. هرگونه صحبت از «مذاکره» مزخرف است. چرا او باید "کاپیتولاسیون کند؟ روی چه چیزی؟ من شک ندارم که اگر جو بایدن در انتخابات پیروز شود، برجام احیا خواهد شد، گرچه اسرائیلی‌ها ناامید می‌شوند.

شک دارم که ترامپ در صورت شکست در انتخابات، بی سر و صدا کنار برود

اگر ترامپ برنده شود، جهان دچار به دردسر می‌افتد

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کالیفرنیا افزود: خیلی زود است که با اطمینان بگوییم ترامپ انتخابات را از دست می‌دهد یا در صورت از دست دادن بی سر و صدا کنار می‌رود. اگر او برنده شود، جهان دچار دردسر خواهد شد.

رونی لیپ‌شوتز تاکید کرد: درست است که طرح آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت رأی نیارد ، اما  ایالات متحده دوباره تلاش خواهد کرد. در این میان حفظ برجام بستگی به این دارد که چه کسی در انتخابات ماه نوامبر پیروز شود. من شک ندارم که دولت ترامپ سعی خواهد کرد حداکثر صدمات را به ایران وارد کند، خواه ترامپ برنده شود یا ببازد.

ادعای ترامپ برای استفاده از مکانیزم ماشه مضحک است

وی هم چنین در مورد ادعای توانایی آمریکا برای فعال‌سازی مکانیزم ماشه گفت: ظاهراً توافقنامه اصلی شامل آن ماده است. البته، من نمی‌دانم آمریکا چه شواهد و مدارکی را ارائه می‌دهد. اما این مضحک  است که ترامپ از مفاد توافقنامه‌ای که با آن مخالفت می‌کند و از آن خارج شده است، استفاده می‌کند.

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کالیفرنیا در مورد آینده روابط ایران و آمریکا گفت: آخرین توافق بین اسرائیل و امارات حاکی از آن است که موازنه قدرت در منطقه بین کشورها سخت شده است. ایالات متحده به آرامی از سوخت‌های فسیلی فاصله می‌گیرد و آمریکایی‌ها  به وضوح می‌خواهند دخالت در خاورمیانه را کاهش دهند (آیا این یک چیز خوب است؟ چیز بدی است؟ من نمی دانم.)  اگر بایدن در انتخابات پیروز شود، ما احتمالاً به چیزی شبیه به عکس وضعیت موجود در مورد ترامپ برگردیم، اگرچه تعداد زیادی از دموکرات‌ها هستند که برجام را دوست ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز