خبرگزاری کار ایران

روایت عضو شورای نگهبان از حضور در کمیسیون کشاورزی مجلس

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۳۳۶

یک عضو حقوقدان شورای نگهبان گزارشی از حضور در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، هادی طحان نظیف، عضو حقوقدان شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در  اینستاگرام  نوشت:

"سه شنبه ۲۱ مردادماه ۱۳۹۹، به «کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست» مجلس رفتم. موضوع جلسه تبیین نظرات شورا در خصوص «طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه محیط زیست» و «لایحه موافقت‌نامه پاریس» بود که از طرف شورا به مجلس اعاده شده بودند و قرار بود راهکارهایی جهت رفع ایرادات شورای نگهبان بحث و بررسی شود.

در خصوص طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه محیط زیست، با عنایت به اینکه در مجلس، چندین طرح تنقیحی در حوزه‌های مختلف با همین سیاق در حال بررسی است، ابتدا گزارش جلسه‌ای که هفته‌های گذشته کارشناسان و معاون قوانین مجلس با برخی از اعضای شورای نگهبان داشتند، به نمایندگان محترم ارائه شد.

ابهام شورا نسبت به این طرح این بود که در این طرح مشخص نشده بود که آیا «بی‌اعتباری» قوانین مذکور، شامل ظرف زمانی اعتبار آن‌ها درگذشته نیز می‌باشد یا خیر به این معنا که به عنوان نمونه روشن نیست که اگر یک دعوی مربوط به دوره‌ای است که قانون مذکور در آن زمان لازم‌الاجرا بوده است، پس از تصویب این مصوبه در خصوص دعوای مذکور باید به کدام قانون مراجعه کرد؟ در نهایت مقرر گردید مبنای زمانی در مصوبه ذکر شود و از واژه «نسخ» با توجه به آثار مترتب بر آن به جای «بی‌اعتبار» استفاده شود. البته لازم به ذکر است که پیشنهادات مطرح شده در کمیسیون پس از رای‌گیری و تصویب در صحن علنی مجلس، مصوب تلقی خواهند شد.

در مورد دستور بعدی یعنی لایحه موافقت‌نامه پاریس نیز نظر کمیسیون این بود که این لایحه در کارگروه تخصصی مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

پس از جلسه نیز توفیقی شد که  با حضور بر سر مزار شهدای گمنام مدفون در مجلس، با ذکر فاتحه‌ای مهمان شهدا باشیم. ان شاءالله شرمنده شهدا نباشیم."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز