خبرگزاری کار ایران

ذوالفقاری:

برگزاری مراسم اربعین منوط به اعلام نظر وزرای بهداشت ایران و عراق است

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۳۳۴

رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت:‌ برگزاری هرگونه مراسم اربعین منوط به اعلام نظر وزیران بهداشت دو کشور ایران و عراق و همچنین مقامات و مسوولان کشور عراق است.

به گزارش ایلنا، «حسین ذوالفقاری» در نشست ستاد اربعین، گفت: ستاد مرکزی اربعین و کمیته‌های ستاد طبق سال‌های گذشته برنامه های مربوط به اربعین را تهیه کرده است.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه براساس گزارش‌های ارائه شده در جلسه اعم از بیماری در ۲ کشور ایران و عراق، برگزاری هرگونه مراسم منوط به اعلام نظر وزرای بهداشت و درمان دو کشور و مقامات و مسوولین کشور عراق می‌باشد، اظهارکرد: ضرورت دارد با پیگیری وزارت امور خارجه و ستاد اربعین سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق بعد از مراسم محرم برنامه و نظر رسمی مقامات عراقی را دریافت و اعلام کنند.

وی ادامه داد: اما ستاد مرکزی اربعین و کمیته‌های مربوطه برنامه‌های زیرساخت را با جدیت اجرا می‌کند و اگر مراسم راهپیمایی اربعین برگزار نشود، زیرساخت‌های لازم برای سال‌های آینده ایجاد و اقدامات تکمیلی در سه استان مرزی خوزستان، ایلام و کرمانشاه انجام‌ می‌شود.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: برای هر نوع شرایط پیشرو در ایام اربعین پیش بینی‌های لازم را خواهیم داشت. همچنین برنامه‌ریزی‌هایی برای حوزه‌های فرهنگی، تبلیغی و اطلاع‌رسانی بهداشتی و درمانی و نحوه اقدام موکب‌داران و مشارکت‌های مردم تعیین و اعلام می‌شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه این جلسه به منظور هم‌فکری و بررسی پیشنهادات و نظرات اعضای ستاد برگزار شده است، گفت: هماهنگی کامل در سطوح مختلف داخل کشور و هماهنگ با دولت عراق براساس شرایط کنونی باید وجود داشته باشد و از هرگونه اظهارنظر و یا اقدام خارج از تصمیمات خودداری شود تا موجب انتظارات غیر قابل تحقق در جامعه نشود.

وی افزود: جلسه بعدی ستاد پس از دهه اول محرم برگزار خواهد شد و دبیران کمیته‌ها، شرایط پیشبرد برنامه‌های جایگزین را با در نظر گرفتن جهات مختلف، در آن جلسه مطرح می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز