خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی آسوشیتدپرس از تکرار شکست طرح آمریکا در جریان فعالسازی مکانیزم ماشه

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۲۳۰

آسوشیتدپرس در تحلیلی به تلاش آمریکا برای فعال‌سازی مکانیزم ماشه اشاره کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، آمریکا  در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شد و اخیرا  نتوانست نظر اعضای شورای امنیت را برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران  جلب کند برای همین هم به دنبال فعالسازی مکانیزم ماشه است.

وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه به نیویورک می‌رود تا از سازمان ملل خواهان فعال‌سازی مکانیزم ماشه شود.

طرح آمریکا درباره اسنپ‌بک هم با مخالفت شدید چین و روسیه و سایر اعضای شورای امنیت از جمله متحدان واشنگتن، انگلیس و فرانسه روبرو است.

آمریکا  می‌گوید به عنوان یک عضو اولیه توافق، این حق را دارد که خواستار بازگشت تحریم‌ها شود. سایر اعضا معتقدند آمریکا با خروج از برجام این امکان را از دست داده است.

 حتی  «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا  هم معتقد است آمریکا این جایگاه را از دست داده است. انتظار می‌رود پمپئو شواهدی مبنی بر کاهش تعهد ایران، یعنی آخرین گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را ارائه کند.

این در حالی است که ایران کاهش تعهدات برجامی خود را منکر نمی‌شود ولی می‌گوید این اقدام در پاسخ به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران انجام شده است‌.

به نظر می‌رسد که این تلاش ترامپ و دولتش با شکست و عدم همراهی متحدانشان مواجه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز