خبرگزاری کار ایران

آصفری در تذکر شفاهی:

ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تخصیص داده به بعضی اشخاص سر از بازار فردوسی در می‌آورد

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۱۳۹

یک نماینده مجلس گفت: چرا بعد از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به بعضی اشخاص، این ارزها سر از بازار فردوسی تهران در می آورد. چرا کسی پاسخگو نیست که این ارزها به چه افرادی تحویل داده شده است؟

به گزارش ایلنا، محمدحسن آصفری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۹ مرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین نامه ای با استناد به ماده ۲۱۰ آیین نامه داخلی مجلس خطاب به دکتر قالیباف رئیس مجلس گفت: یک ماه و نیم پیش ۲۰۰ نفر از نمایندگان طرح سوال از رئیس جمهور را در ۵ محور امضا کردند که کلیدی ترین سوالات روی حوزه اقتصادی، گرانی، تورم و تعطیلی کارخانه ها بود.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس افزود: چرا امروز این مورد را وارد نمی دانید؟ چه دستوری ویژه تر و مهمتر از حل مشکلات و مسائل معیشتی و اقتصادی مردم وجود دارد.خبرنگاران با ما تماس می گیرند و درباره بسته اقتصادی شما می پرسند، اولا خود ما از این بسته اطلاعی نداریم، اما امروز چه مسائلی مهمتر از موضوع گرانی، تورم، بازار ارز و تعطیلی کارخانه ها وجود دارد؟ به آن ۲۰۰ نفر نماینده احترام بگذارید، زیرا آنها به شما رأی داده اند تا مجلسی که مردم به آن امید پیدا کرده اند، بتواند مشکلات را حل کند.

آصفری اظهار کرد: حد این موضوع هم غیر از آمدن رئیس جمهور به مجلس و پاسخگویی به سوالات و دغدغه های نمایندگان نیست. امروز کسی قرار نیست گروکشی انجام دهد، تنها ما می خواهیم دولت را به خط کرده و کارهای مردم را انجام دهد و بگوید چرا بعد از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به بعضی اشخاص، این ارزها سر از بازار فردوسی تهران در می آورد. چرا کسی پاسخگو نیست که این ارزها به چه افرادی تحویل داده شده است؟

نماینده مردم اراک و کمیجان با اشاره به موضوع گشایش اقتصادی و پیش فروش نفت به مردم بیان کرد: ما بارها اعلام کردیم که باید شأن مجلس حفظ شود و رئیس جمهور در صحن مجلس حضور یابد تا درباره بازار بورس و نفت به نمایندگان توضیح دهد. اینکه صرفاً تنها از ساعت ۱۰ تا ۱۰ و نیم صبح نطقی را ایراد کرده و آیا دولت به این نطق ها گوش دهد یا خیر، مشکلی از مردم حل نخواهد شد. حدود ۸۰ روز از عمر مجلس می گذرد و نگذارید مردم از ما ناامید شوند و دولت باید در مجلس حضور یافته و پاسخگوی سوالات، دغدغه ها و مشکلات اقتصادی در کشور باشد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: بحثی که شما فرمودید مهم است، زیرا بحث اقتصادی موضوع اول کشور است و در اولویت اول مجلس یازدهم هم قرار دارد. حتی طرح هایی در این مورد هم پیگیری می شود، اما تذکر باید طبق آیین نامه داخلی مجلس در دستور کار باشد و اکنون موضوع لایحه افزایش سرمایه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم در صحن علنی در حال بررسی است.اجازه دهید تذکر شما در زمان خودش در دستور قرار بگیرد و حتماً آن را پیگیری خواهیم کرد، زیرا نکات بسیار درستی مطرح شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز