خبرگزاری کار ایران

فلاحی در گفت‌وگو با ایلنا:

۴ شبکه صدا و سیما از صبح تا غروب برای تدریس دروس در نظر گرفته شده‌اند/ یک سوم مناطق کشور زیرساخت دسترسی به سامانه شاد را ندارند

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۰۲۵

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در یک سوم مناطق کشور به امکانات لازم برای دسترسی به آموزش غیرحضوری و سامانه شاد وجود ندارد. جایگزین این عدم دسترسی آموزش از طریق صداوسیما است به طوری که این آموزش‌ها در ۴ شبکه از صبح تا غروب به آموزش می پردازد.

احمدحسین  فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره جلسه امروز صبح کمیسیون آمورش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه امروز صبح کمیسیون با حضور وزیر آموزش و پروش با دستور کار بررسی شروع آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش گفت برای شروع سال تحصیلی در روستاهای کم جمعیت مشکلی وجود ندارد، چراکه قرار است طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا کلاس‌ها با تراکم جمعیتی کمتر از ۱۰ نفر تشکیل شود، لذا برگزاری کلاس در روستاها با رعایت پروتکل ها مشکلی ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: در رابطه با آموزش غیرحضوری وزیر آموزش و پروش گفتند بسیاری از زیرساخت‌ها توسعه پیدا کرده، اما در یک سوم مناطق کشور امکانات لازم برای دسترسی به آموزش غیرحضوری و سامانه شاد وجود ندارد. جایگزین این عدم دسترسی آموزش از طریق صداوسیما است به طوری که این آموزش‌ها در ۴ شبکه از صبح تا غروب به آموزش می‌پردازد، هر چند که در این نوع آموزش مشکل ارتباط یک طرفه وجود دارد.

فلاحی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که بسیاری از دانش‌آموزان به سامانه شاد  دسترسی ندارند، تکلیف آن‌ها چیست، بیان کرد: وزیر آموزش و پرورش درخصوص دانش آموزانی که نه دسترسی به سامانه شاد دارند و نه تلویزیون نیز عنوان کرد که برای این دسته از دانش آموزان که بیشتر در مناطق محروم و عشایری زندگی می‌کنند، از نهادهای مختلف کمک گرفته شده که این ارتباط برقرار شود، اما بسته‌های آموزشی بسیار خوبی نیز آماده شده تا در این مناطق تحویل دانش آموزان شود.

وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش  عنوان کرد که این بسته‌ها قرار است به صورت هفتگی در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار گیرد تا آموزش این عزیزان نیز به صورت متناوب و به روز انجام شود.

نماینده همدان در پایان عنوان کرد: وزیر آموزش و پروش شروع سال تحصیلی جدید را ۱۵ شهریورماه اعلام کرد و گفت که معاونان این وزارتخانه در حال ارزیابی زیر ساخت‌های آموزش غیر حضوری هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز