خبرگزاری کار ایران

بایدن:

ترامپ برای مقابله با ایران راه «خودزنی» را انتخاب کرد/ به برجام بازمی گردم

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۹۹۸

جو بایدن به بیان مواضع خود در مورد برجام پرداخت.

 به گزارش ایلنا به نقل از فارن افرز، جو بایدن نامزد انتخابات آمریکا گفت: در مورد منع اشاعه و امنیت هسته‌ای آمریکا نمی‌تواند یک قدرت قابل‌اعتماد باشد، در حالی که خود از توافق‌های مربوط در این زمینه خارج می‌شود. توافق هسته‌ای با ایران که در دولت اوباما- منعقد شد، از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کرد، اما ترامپ این توافق را پاره کرد و باعث شد که ایران برنامه هسته‌ای خود را از سر بگیرد و اقدامات تحریک‌آمیز بیشتری صورت دهد و خطر بروز یک جنگ فاجعه‌بار دیگر در منطقه افزایش یابد.

وی افزود: برای مقابله با تهدیدهایی که ایران علیه منافع ما ایجاد می‌کند، یک راه هوشمندانه وجود دارد و یک راه خودزنی که ترامپ راه دوم را انتخاب کرد.

بایدن اضافه کرد: ترور ژنرال سلیمانی خطر افزایش خشونت در منطقه را شکل داد و تهران را به کنار گذاشتن محدودیت‌های هسته‌ای که به موجب توافق هسته‌ای پذیرفته بود، ترغیب کرد.

وی اضافه کرد: تهران باید به اجرای دقیق تعهدات خود در برجام بازگردد. اگر این کار را انجام دهد، من به این توافق بازخواهم گشت و از تعهد به  دیپلماسی برای همکاری با متحدانمان برای تقویت برجام استفاده خواهم کرد و در عین حال در برابر سایر اقدامات ایران نیز خواهم ایستاد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز