خبرگزاری کار ایران

ربیعی در پاسخ به ایلنا:

افرادی که تریبون دارند، با اظهارات شتابزده موجب آشفتگی بازار نشوند

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۸۴۰

سخنگوی دولت بیان کرد: به همه افرادی که تریبون دارند و صدای آنها بر قضاوت عمومی تاثیر دارد، توصیه می‌کنیم با اظهارات شتابزده موجب آشفتگی بازار نشوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه بورس هفته قبل با اظهار نظر وزیر اقتصاد و اخیرا با تصمیم بانک مرکزی منفی شد که این نوسان ناشی از عملکرد دولتمردان بود، پاسخ دولت به سهامداران خرد که عمدتاً اقشار عادی مردمی هستند چیست، گفت: خوشبختانه روز یکشنبه خبرگزاری شما مصاحبه خوبی را منتشر کرده بود که در آن به درستی پیش‌بینی کرده بود که از روز دوشنبه بازار به روال عادی خود برمی‌گردد و شاهد افزایش تقاضا در کلیت بازار خواهیم بود.

سخنگوی دولت ادامه داد: در خصوص صندوق دارا دوم نیز همانگونه که قبلا اعلام شد دولت بر عهد خود با مردم وفادار خواهد ماند و در زمان جدید اعلام شده قطعا این وعده نیز محقق خواهد شد، در خصوص اوراق سلف نفتی نیز مجلس شورای اسلامی دچار تشکیک شد که پس از جلسه مشترک دولت و مجلس این مهم نیز اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: در برخی موارد مختلف یا اشکالاتی در روند عرضه از مقررات بورس صورت می‌گیرد در این موارد سازمان بورس اجازه دارد در جهت حمایت از حقوق مردم و سهامداران خواستار تمدید معاملات شود و این امر به نفع سهامداران بوده که باعث شفافیت و اطمینان بیشتر می‌شود.

ربیعی با بیان این‌که امروز بورس یک رکن مهم در بازار سرمایه است، اظهار داشت: خوشبختانه مردم ایران با درک درست برنامه‌های دولت در حمایت از بورس از آن استقبال کرده‌اند. زیرا این بازار باعث استمرار روند شفافیت مالی، ایجاد سازوکار ورود نقدینگی به چرخه تولید و کاهش حمله نقدینگی به سایر بازارها مانند مسکن، طلا، ارز و خودرو خواهد شد. مردم بیشتر علاقمند شدند که از طریق بورس ارزش پول خود را حفظ و افزایش سرمایه داشته باشند و از این منظر بورس می‌تواند به توزیع عادلانه ثروت در جامعه و مردمی شدن اقتصاد نیز کمک شایانی کند. به همه افرادی که تریبون دارند و صدای آنها بر قضاوت عمومی تاثیر دارد، توصیه می‌کنیم با اظهارات شتابزده موجب آشفتگی بازار نشوند.

وی تامید کرد: امروز به اندازه کافی جریان‌های بدخواه ایران نقاط قوت اقتصادی را نشانه رفته‌اند و باید ضمن بیان نقدهای سازنده مراقب بود که اطمینان خاطر سهامداران و فعالان بازار بورس و آرامش روانی جامعه و افکار عمومی برهم نخورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز