خبرگزاری کار ایران

احمدی در گفت‌وگو با ایلنا:

مجلس با نوع فروش نفت در بورس مخالف است/ طرح‌هایی تصویب نکنیم که برای مردم و نظام مشکل ایجاد کند/ از راهکارهای قانونی استفاده خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۸۳۷

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بنا است دولت در زمینه فروش نفت کاری انجام دهد اقدام قطعی کند؛ چراکه در حال حاضر ما افرادی داریم که نفت را خریداری می‌کنند خب به صورت قطعی و نقدی به آنان فروخته شود.

موسی احمدی  در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره فروش سلفی نفت که چندی است مطرح شده و گفته می‌شود به زودی در بورس اجرایی خواهد شد، گفت: در رابطه با بحث سَلف نفت اتفاقاتی که در معاملات رخ می‌دهد از ۳ حالت خارج نیست، یا معاملات به صورت نقدی است پول می‌دهند نفت خریداری می‌کنند، یا به صورت نسیه است و اول نفت را می‌دهند بعد پولش را می‌گیرند و یا امروز پول نقد می‌گیرند تا یک الی ۲ سال دیگر نفت بدهند که در امر حقوقی به آن سَلف می‌گویند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی ادامه داد: اما چیزی که امروز مطرح است و امروز در جامعه التهاب ایجاد کرده این نیست که فرضاً دولت آن چیزی که در قانون بودجه سال ۹۹ آمده است اوراق می‌دهد و قضیه را قطعی حل می‌کند بلکه نگاه بر این است ۲۰۰ میلیون بشکه در سال به صورت سلفی به فروش برسد.

وی ادامه داد: یعنی در حال حاضر پول نقد را از مردم در بورس می‌گیرند برای دولت تعهد ایجاد می‌کنند، آن وقت یک سال و یا دو سال دیگر نفت در اختیار مردم قرار گیرد.

نماینده ردم کنگان، جم، عسلویه و دیر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این اقدام باعث می‌شود نقدینگی برای این دولت باشد منتها تعهد و ضمانتش برای دولت آینده باشد که مشکلات و تبعاتی برایش ایجاد می‌کند.

وی با بیان این‌که دوستانی در مجلس هستند که با این نوع اقدام مخالف هستند گفت: اگر بنا است دولت در این زمینه کاری انجام دهد، اقدام قطعی کند، چراکه در حال حاضر ما افرادی داریم که نفت را خریداری می‌کنند خب به صورت قطعی و نقدی به آنان فروخته شود.

احمدی با اشاره به موادی که در قانون به عنولن حقوق برای فروش سَلف نفت آمده است، گفت: قانون حقوقی یک جا آورده است به صورت قطعی معاملات صورت می‌گیرد و در پایانش آورده است از ۶ ماه تا ۲ سال به خریدار اختیار می‌دهد که نفتش را بگیرد که این مشکلات زیادی دارد و ما به عنوان مخالف در این بحث ورود پیدا کردیم و در کمیسیون هم این امر را مورد بررسی قرار دادیم.

وی با بیان این‌که تصمیم‌گیری درخصوص فروش نفت به صورت سَلف در جلسه سران مطرح شده است، گفت: این جریان را در سران سه قوه مطرح کردند، خب ما یک نگاه قانون بودجه‌ای در اینجا داریم و اگر با توجه به همین نظر کارشناسی که بودجه سال ۹۹ هم با همان دیده شده است پیش بروین، چه ضرورتی دارد سران سه قوه بیایند و تصمیم بگیرند، اگر دیده نشده است به عنوان امر مهم و تاثیرگذار در جریان اقتصادی کشور است ما ساز و کار آئین نامه‌ای داریم .

نایب رئیس کمیسیون انرژی تاکید کرد: در آئین‌نامه آمده است کمیسیون تخصصی، کمیسیون مشترک و کیسمیون ویژه ذیل جریان کمیسیون ویژه باید برای رسیدگی به مسائل مهم و تاثیرگذار نظام که این هم یکی از آن موارد است بیایند و قضیه را رسیدگی کنند که مشکلاتی برای مردم و دولت آینده ایجاد نکند بنابراین ما از راهکار قانونی استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز