خبرگزاری کار ایران

گلوبال تایمز:

تا زمانی که موضع آمریکا در قبال ایران تغییر نکند، ایالات متحده منزوی‌تر خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۸۱۳

گلوبال تایمز در تحلیلی به شکست اخیر آمریکا در شورای امنیت پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از گلوبال‌تایمز، دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا اخیرا در شورای امنیت شکست بدی خورد تحریم تسلیحاتی ایران روز ۱۸ اکتبر پایان می‌یابد اما اعضای  شورای امنیت نشان دادند که فشارهای آمریکا برای تمدید این تحریم‌ها موثر نیست و مورد حمایت قرار نمی‌گیرد. این شکست آمریکا در واقع نشان‌دهنده انزوای آمریکا در جامعه بین‌المللی است.  

 اروپا دارای منافع ژئوپلتیک و انرژی در خاورمیانه است و امنیت منطقه برایش با اهمیت است و موضع قاطعی در حفاظت از برجام دارد. اروپا با خروج آمریکا از این توافق مخالفت کرده و با فشارهای شدید و تحریم‌های آمریکا علیه ایران همراه نمی‌شود.

 ترامپ به صورت یکجانبه از برجام خارج شده و یکجانبه‌گرایی را دنبال می‌کند. او درخواست ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه برای حضور در نشست مجازی اعضای شورای امنیت را نمی‌پذیرد و می‌خواهد راه خودش را برود و فشار حداکثری را در پیش گیرد و حاضر  نیست با دیگران وارد مذاکره شود.

تا زمانی که موضع آمریکا تغییر نکند، ارتباطی بین آمریکا و اروپا در مورد ایران ایجاد نخواهد شد و واشنگتن  هم منزوی‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز