خبرگزاری کار ایران

واکنش رییس سازمان ثبت به ادعای وقف یک یال از کوه دماوند/ امکان وقف کوه‌ها و‌ جنگل‌ها وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۶۱۱

رییس سازمان ثبت اسناد و‌ املاک کشور با تکذیب وقف یک یال از کوه دماوند، گفت: با فاصله‌ای زیاد از کوه دماوند و در منطقه ملار، قسمتی از مراتعی که روستاییان حق چرای دام داشتند وقف و سند هم به نام اوقاف صادر شده بود.

به گزارش ایلنا، ذبیح الله خداییان، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه با بنیاد مسکن انقلاب سلامی پیرامون حدنگاری اراضی روستایی، با حضور در جمع خبرنگاران در مورد ادعای وقف دماوند، اظهار کرد: وقف مقررات خاص خود را دارد که بر اساس آن قراردادی بین سازمان اوقاف و شخص بهره‌بردار منعقد و مطابق آن سند صادر می‌شود.

وی افزود: در مورد کوه‌ها و جنگل‌ها چون قبلا مالکیت شخصی نداشتند و در تملک شخص حقیقی و حقوقی نبوده است، امکان وقف وجود ندارد.

رییس سازمان ثبت اسناد و‌املاک کشور با تکذیب وقف یک یال از کوه دماوند، گفت: با فاصله‌ای زیاد از کوه دماوند و در منطقه ملار، قسمتی از مراتعی که روستاییان حق چرای دام داشتند وقف و سند هم به نام اوقاف صادر شده بود.

وی ادامه داد: گروهی به همراه اوقاف و سازمان ثبت اسناد و سازمان جنگل‌ها موضوع را بررسی کردند و بحمدالله در آن قسمت هم مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز