خبرگزاری کار ایران

در دیدار دستیار ویژه ظریف و بشار اسد مطرح شد؛

تاکید بر اهمیت راهبردی روابط دو جانبه ایران و سوریه و تقویت محور مقاومت

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۳۴۴

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در دیدار با بشار اسد و ولید معلم رئیس جمهور و وزیر امور خارجه سوریه بر لزوم نداوم همکاریها و تقویت جبهه مقاومت تانید کردند.

به گزاش ایلنا،"علی اصغر خاجی" دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی با هدف دیدار با مقامات عالی سوریه و بررسی آخرین تحولات روابط دوجانبه و مسائل مرتبط با نشست روند آستانه و برگزاری کمیته قانون اساسی با "بشار اسد" رئیس جمهور و "ولید معلم" معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در دیدار با بشار اسد با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس سوریه، بر عزم جمهوری اسلامی ایران در تداوم حمایت از ملت و دولت این کشور برای مقابله با تروریسم و تحریم‌های ناعادلانه علیه مردم سوریه تاکید کرد.

وی با توجه به برگزاری نشست مجازی سران آستانه در تهران و همچنین نشست‌های پیش رو در ژنو در خصوص کمیته قانون اساسی سوریه، تداوم رایزنی و مشورت دو کشور در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه‌ای را مهم برشمرد.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار ضمن تشکر از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال ملت و دولت سوریه بر اهمیت راهبردی روابط دو جانبه ایران و سوریه و تقویت محور مقاومت تاکید کرد و عزم کشورش بر هماهنگی و همکاری با جمهوری اسلامی ایران به منظور خنثی سازی طرح‌های تروریسم اقتصادی آمریکا و تحریم را اعلام کرد.

علی اصغر خاجی همچنین در دیدار با ولید معلم وزیر خارجه سوریه آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات مربوط به سوریه را مورد گفت‌وگو قرار داد.

طرفین در این دیدار با اشاره به تداوم اشغالگری و اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه حقوق فلسطینی ها و کشورهای منطقه بر لزوم هوشیاری نسبت به طرح‌های این رژیم تاکید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز