خبرگزاری کار ایران

نیوز پاندا:

همه اعضای برجام معتقدند که آمریکا حق استفاده از مکانیزم ماشه را ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۹۹۵

نیوز پاندا در تحلیلی به شکست اخیر آمریکا در شورای امنیت پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از نیوز پاندا، در همان مراحل اولیه مشخص بود که تلاش‌های آمریکا برای اعمال فشار بیشتر بر ایران و تصویب پیش‌نویس خود موفقیتآمیز نخواهد بود. چین و روسیه با قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران مخالف بودند. این شکست برای اولین بار انزوای آمریکا در صحنه جهانی را به نمایش گذاشت که می‌تواند به یک رویارویی بزرگ دیپلماتیک در شورای امنیت منجر شده و مشروعیت و قدرت شورای امنیت را تحت تاثیر قرار دهد. 

واشنگتن با امید به جذب حامیان بیشتر برای تصویب قطعنامه ضد ایرانی خود، متن قطعنامه را خلاصه کرد و به کشورهایی چون استونی و تونس فشار زیادی وارد کرد اما، این تلاش‌ها موفقیت آمیز نبود. 

درحالی که تنها جمهوری دومینیکن به قطعنامه آمریکا رای مثبت داد، سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل از رای دادن خودداری کردند  و چین و روسیه به آن رای منفی دادند. 

آمریکا پس از شکست خود در شورای امنیت اعلام کرده است که مکانیسم ماشه را برای بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران اعمال خواهد کرد. 

اما سایر کشورهای عضو  برجام، معتقدند آمریکا از این توافق خارج شده است و حقی برای استفاده از این مکانیسم ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز