خبرگزاری کار ایران

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی خیانت به قرآن کریم است

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۸۰۲

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: عادی سازی رابطه با رژیم غاصب صهیونیستی خیانت به قرآن کریم و پشت کردن به رسول الله(ص) است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع روز یکشنبه طی سخنانی در جلسه شورای معاونین، ضمن محکوم کردن اقدام امارات متحده عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: مایه تأسف بسیار است که امروز مشاهده می کنیم برخی از حکام عربی بدون توجه به مسائل اعتقادی، انسانی و سیاسی یک بی تدبیری را از خودشان بروز دادند و شاهد این هستیم که عادی سازی روابط با این رژیم غاصب کودک کش را در برنامه های خودشان به صورت علنی اعلام می کنند.

وی با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی با همه توان نظامی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در مقابل جهان اسلام دست به هرگونه قتل، آزار و اذیت و کشتار می زند و علنا در مقابل جهان اسلام ایستاده است، افزود: این رژیم در طول تاریخ سرزمین های اسلامی را غصب کرده و به مردمی که در این سرزمین ها زندگی می کردند ظلم کرده است و همچنین بدون توجه به حقوق انسانی افرادی که در مناطق تحت اشغال زندگی می کنند حق نفس کشیدن، حرکت کردن، آزادی و استقلال آنها را سلب و نقض کرده است، این رژیم غاصب مصداق واقعی کفار حربی تلقی می شود.

دکتر شهریاری با بیان اینکه اتفاقی که در هفته گذشته رخ داد موجب تأسف بسیار مسلمین جهان گردیده است، گفت: عادی سازی رابطه با اسرائیل خیانت به قرآن کریم و پشت کردن به رسول الله(ص) است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه قرآن کریم به همه مسلمانان به خصوص حکام و امرا تأکید می کند که اگر می خواهید معیت با رسول الله(ص) می خواهید، باید «اشداء علی الکفار» باشید، اظهار داشت: این کفار حربی که دست به شمشیر و سلاح بردند از همه امکانات خود علیه مناطق اسلامی استفاده می کنند و حکام اسلامی باید توجه داشته باشند که این کار، مخالف و معارض با نص صریح قرآن است.

وی افزود: طبق نص آیه شریفه قرآن «اشداء علی الکفار» ما با کسانی که علیه اسلام و مسلمین دست به جنگ، قتل، غارت و محدود سازی زندگی، حقوق انسانی وکودک کشی زدند باید به شدت برخورد کنیم و در خط مقاومت بایستیم و با آنها مقابله کنیم. نه اینکه دست دوستی و همکاری به سمت آنها دراز کنیم و این خیانت به قرآن و پشت کردن به رسول الله(ص) است زیرا قرآن معیت با رسول الله را مشروط به اشداءعلی الکفار می داند.

دکتر شهریاری با بیان اینکه عادی سازی رابطه با کفار حربی و دشمن قسم خورده جهان اسلام، پشت کردن به رسول الله است، اظهار داشت: ما به سران امارات متحده عربی توصیه می کنیم از این تصمیم خود برگردند و به رسول خدا پشت نکنند. 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: همچنین حکام اماراتی را نصیحت می کنم مراقب مفسرین، تحلیل گران و کارشناسانی که آنها را توصیه به چنین کاری کردند باشند، چون عاقبت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی عاقبتی بهتر از انورسادات نخواهد بود. ملاحظه می کنیم کسانی که در تلاش بودند در مسیر صلح با رژیم صهیونیستی قدم بزنند نه در دنیا عاقبت خوبی داشتند و نه در آخرت.

وی تأکید کرد: انور سادات با این اقدام خود نه تنها در دید جهان عرب به عنوان قهرمان شناخته نشد، بلکه به عنوان حاکم و فردی ذلیل شناخته شد و نه در آخرت از جایگاه مناسبی در کنار رسول الله برخوردار شد به خاطر اینکه پشت به رسول الله(ص) کرد.

دکتر شهریاری گفت: ما به حاکمان امارات توصیه می کنیم که تابع کارشناسانی نباشند که آنها را توصیه به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می کنند و از این اقدامات برحذر باشند. زیرا عاقبتی شبیه به عاقبت انورسادات خواهند داشت. ما نمی خواهیم عاقبتی شبیه به انور سادات داشته باشند. بلکه می خواهیم عزت داشته باشند و عزیز باشند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچ چیزی جز ذلت در میان اعراب را شامل حال حکام امارات نخواهد کرد، اظهار داشت: انور سادات با حرکتی که انجام داد جز ذلت در جهان عرب چیزی نصیبش نشد و تمام مردم جهان عرب نام او را به عنوان فردی ذلیل زبان می آورند هرچند غربی ها به او جایزه صلح دادند و به شما هم خواهند داد ولی این جایزه دشمنان اسلام است.

وی در ادامه افزود: چطور می شود وقتی حکام امارات اختلافات سرزمینی بر سر جزایر سه گانه با یک کشور همسایه، دوست و مسلمان پیدا می کنند همه امکانات و ظرفیت های بین المللی خود را برای تقابل با این کشور اسلامی بسیج می کند و سعی می کند برای یک مسئله کوچک که به اثبات نرسیده ادعا کنند به آنها ظلم شده است اما امروز در مقابل رژیمی که دشمن اصلی جهان اسلام است اینطور نرمش و کرنش از خود نشان می دهند.

دکتر شهریاری ادامه داد: تحلیل من این است که این مسئله یک اقدام صوری و تحت فشار انتخابات در حال جریان آمریکا و از برنامه های شرارت بار ترامپ است که این فرد منحوس و ذلیل برای دستیبابی به چند صباحی حکومت بیشتر دست به آن زده است و افرادی را تحریک و حتی تهدید کرده است تا این توافق را عملی کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه ما به رؤسای امارات نصیحت می کنیم که شما آخرت خود را به دنیای دیگران نفروشید، اظهار داشت: پست ترین کاری که یک فرد مسلمان در زندگی خودش انجام می دهد این است که آخرت خودش را از دست بدهد که فرد دیگری، دنیا را به دست بیاورد و این نشان دهنده ضعف نفسانی در برخی از حکام کشورهای عربی است. 

وی در پایان تأکید کرد: ما توصیه می کنیم که برای حفظ دین و دنیا به جای اینکه رو به سوی دشمنان اسلام بیاورند، رو به سوی قرآن و پیامبر(ص) بیاورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز