خبرگزاری کار ایران

معاون منابع انسانی دستگاه قضا مطرح کرد؛

لزوم تشکیل کانون بازنشستگی قوه قضاییه به صورت رسمی/ بسیاری از مشکلات بازنشستگان از سوی مرجع رسمی قابل پیگیری است

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۷۹۹

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت با اشاره به مشکلات پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان عنوان کرد: معاونت مالی و پشتیبانی به طور جدی پیگیر است که بودجه و اعتبارات لازم تخصیص داده شود و زمانی که کارمندی بازنشسته می‌شود حق و حقوق وی در اسرع وقت پرداخت شود.

به گزارش ایلنا، امین‌حسین رحیمی، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در مراسم تکریم بازنشستگان حوزه ستاد قوه قضاییه با اشاره به روز خانواده و تکریم بازنشستگان عنوان کرد: خانواده محبوب‌ترین نهاد نزد خداست و اگر به درستی تشکیل شود و وظایف خود را بدرستی ایفا نماید جامعه به سلامت و سعادت می‌رسد. در قوه قضاییه نیز باید روی این موضوع در جهت تشکیل و تحکیم خانواده کار شود.

 رحیمی اظهار داشت: یکی از وظایف امور فرهنگی معاونت منابع انسانی قوه قضاییه تلاش برای ایجاد زمینه تشکیل خانواده برای کارکنان مجرد است.

وی افزود: باید زمینه به گونه‌ای فراهم شود که کارکنان بتوانند تشکیل خانواده دهند، البته خانواده نیز باید به درستی تشکیل شود که این امر نیازمند آموزش است و ما باید در جهت حفظ کیان خانواده تلاش  بیشتری کنیم و خانواده‌های کارکنان عزیز آرامش داشته باشند.

رحیمی با اشاره به موضوع بازنشستگان افزود: کارکنان دستگاه قضایی مخصوصاً قضات و کارمندان محترم شعب قضایی کار طاقت فرسایی دارند و فرصتی برای رسیدگی به خانواده‌های خود  ندارند که بعد بازنشستگی این زمینه فراهم می‌شود تا بیشتر درخدمت خانواده‌ باشند.

وی با اشاره به وظایف این معاونت به عنوان متولی امر در قبال بازنشستگان، بیان کرد: بازنشستگان افتخار تشکیلات دستگاه قضا هستند و این افتخار از آن جهت است که این افراد ۳۰ و بعضاً ۳۵ سال با عزت و سلامت کار کردند و با ایستادگی در مقابل وسوسه‌ها و زمینه‌ها‌ی خطا و لغزش توانسته‌اند خود را حفظ کنند و در جهت احقاق حق اقدام کنند.

این مقام عالی قضایی با بیان اینکه بازنشستگان به هیچ وجه خارج از مجموعه قوه قضاییه تعریف نمی‌شود، گفت: شاید در بخشی از جهت قوانین و مقررات ارتباط با قوه قطع شود اما در هر حال همچنان نیروی دستگاه قضا هستند.

وی اظهار داشت: محدودیت‌های بیماری کرونا باعث شد تا آنطور که باید نتوانیم امروز در خدمت بازنشستگان عزیز باشیم و صرفاً بازنشستگان اداری ستاد در سال ۹۸ دعوت شدند. اما پیشنهاد برگزاری آیین تکریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این روز مبنایی شد تا در جهت توجه بیشتر به عزیزان بازنشسته گام برداریم و در آینده تلاش بر این است که با وسعت بیشتری همکاران بازنشسته اداری و قضایی را مورد تکریم قرار دهیم.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر تکریم کارکنان محترم، عنوان کرد: همانگونه که از مردم نسبت به نحوه برخورد کارکنان در مراجع قضایی نظرخواهی می‌شود از کارکنان نیز نسبت به عملکرد مسئولان قضایی نظرسنجی خواهد شد.

این مقام عالی قضایی با اشاره بر اینکه کانون بازنشستگی قوه قضاییه تا کنون به صورت رسمی شکل نگرفته است برلزوم تشکیل آن بصورت رسمی تاکید کرد.

رحیمی به منظور پشتیبانی و رفع مشکلات مختلف بازنشستگان گفت: بسیاری از مشکلات بازنشستگان از سوی مرجع رسمی قابل پیگیری است. لذا تا حدی که قانون و مقررات اجازه دهند باید مساعدت شود. ضمن اینکه علاوه بر نیازهای مادی باید به نیازهای معنوی آنها نیز توجه شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به مشکلات پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان عنوان کرد: معاونت مالی و پشتیبانی به طور جدی پیگیر است که بودجه و اعتبارات لازم تخصیص داده شود و زمانی که کارمندی بازنشسته می‌شود حق و حقوق وی در اسرع وقت پرداخت شود.

وی ادامه داد: بعضی از مسائل، از جمله مسائل مربوط به امور رفاهی به صندوق بازنشستگی مرتبط است، البته ممکن است برخی موارد با توافق قابل اقدام باشد به گونه‌ای که اگر بازنشسته‌ای در زمان اشتغال وامی می‌گیرد نباید این وام در زمان بازنشستگی یکجا تسویه شود؛ این اقدام با مذاکره و پیگیری قابل اصلاح است.

این مقام عالی قضایی گفت: از سویی قوانین و مقررات به میزان زیادی اجازه نمی دهد تا پرداختی از سوی دستگاه برای فرد بازنشسته فراهم شود و تا حدودی ممکن است احساس رضلایتمندی ایجاد نشود اما تصور من بر این است که صرفا مسائل مادی مطرح نمی‌باشد بلکه تکریم معنوی به همان میزان و چه بسا بیشتر از آن موثر است به نحوی که بازنشستگان احساس نکنند بعد از بازنشستگی کنار گذاشته می‌شوند. از اینرو تلاش بر این است که تکریم به معنای واقعی اجرا شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در پایان سخنان خود با بیان اینکه زبان ما از بیان زحمات ارزنده و صادقانه بازنشستگان قاصر است، عنوان کرد: ما خدمتگذار شما هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز