خبرگزاری کار ایران

آرامی در نطق میان دستور:

ارتباط دولت با ملت ضعیف شده است

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۶۶۷

امروز مبارزه از جنس اقتصاد بوده لذا لباس مبارزه و مقابله نیز باید متناسب با این نبرد باشد. توجه جدی به بسیاری از موارد گفته شده می‌تواند قدرت استکبار ستیزی و مقاوت مارا بیشتر نموده و ایران را قوی تر نماید. لکن متاسفانه رنگ و بوی دولت، رنگ و بوی مبارزه و مقاومت نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور آرامی در جلسه علنی امروز (یک‌شنبه ۲۶ مرداد) مجلس شورای اسلامی گفت: سلام و درود بر ارواح مطهر شهیدان و روح مطهر و ملکوتی حضرت امام (ره) و با آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری، درود بر ارواح شهیدان مدافع حرم به ویژه سردار دلها شهید قاسم سلیمانی و شهیدان تختی نژاد و سالاری فرزندان دلاور هرمزگان، همچنین یاد و خاطره آزادگان عزیز که امروز آغاز بازگشت آنها به میهن اسلامی است را گرامی می‌دارم.

نماینده بندرعباس،قشم و ابوموسی در مجلس، ادامه داد:از مردم شریف و خون گرم و انقلابی حوزه انتخابیه ام که برای بار دوم بنده را به عنوان وکیل خود در خانه ملت انتخاب نموده‌اند تشکر و قدردانی می‌کنم. 

آرامی تصریح کرد: ملت ما را دور هم گردآورده تا قسم یاد کنیم در برابر قرآن مجید  به خدای قادر متعال، با تکیه بر شرف انسانی خود تا پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب بوده و امینی عادل باشیم و به استقلال و اعتلای کشور توجه نماییم و ضمن حفاظت از حقوق ملت، مدافع قانون اساسی باشیم.

وی اضافه کرد: اینک وارد گام دوم انقلاب شده ایم، ۴۱ سال تجربه سختی ها و خوشی ها فراوان را پشت سر گذاشته ایم و هنگامی که به این پیکره قوی می‌نگریم در کنار تمام دستاوردهای نظام که کم هم نیستند و به آن افتخار می‌کنیم و پرچم‌مان بالاست و دنیا در حیرت از استقلال در کنار پیشرفت، عزت همراه با اقتدار علمی، آزادی دوشادوش اقتدار نظام هستند. امروز تلاش‌گران صنعت دفاعی به عنوان نماد تولید کننده داخلی با برخورداری از توان علمی و نیروی ایمان خود نقش ویژه ای در افزایش بنیه دفاعی و اقتدار کشورمان ایفا می‌نماید اما کاستی‌های فراوانی هم داریم که متاسفانه نسبت به آن بی‌توجهیم و هر کسی آن را به گردن دیگری انداخته و هیچ گاه باز خواست نمی‌شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: عدالت و رفع تبعیض، مبارزه با فساد و شفاف سازی که البته از قوه قضاییه و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی برای حرکت جدیدشان تشکر می‌کنم. رفع موانع کسب و کار، افزایش سهم بهره وری در اقتصاد، توجه به اقتصاد غیر نفتی، اصلاح نظام بانکی و گمرکی، توجه به حفظ محیط زیست، اقتصاد دریا محور، کاهش هزینه های جاری دولت، چابک سازی دولت، هوشمندسازی دولت و ده‌ها موضوع دیگر از جمله مواردی هستند که کمتر به آنها توجه شده و حاصل آن حیف و میل منابع ملی بوده که سخت به دست آمده است ، منابعی که باید برای فرزندانمان بماند تا آنها  افتخار بیافرینند.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه مردم امروز به دلیل وجود گرانی و بیکاری و تورم با مشکل مواجه هستند، افزود: امروز ما در مبارزه هستیم. مبارزه ای تمام عیار با آمریکای سلطه گر و جهانخوار که قطعا از پیشرفت و گسترش عدالت در این سرزمین نا خوشایند هستند و تمام تلاش خود را برای یاس و نا امیدی مردم به کار خواهند بست.

وی اظهار کرد: امروز مبارزه از جنس اقتصاد بوده لذا لباس مبارزه و مقابله نیز باید متناسب با این نبرد باشد. توجه جدی به بسیاری از موارد گفته شده می‌تواند قدرت استکبار ستیزی و مقاوت مارا بیشتر نموده و ایران را قوی تر نماید. لکن متاسفانه رنگ و بوی دولت، رنگ و بوی مبارزه و مقاومت نیست. به نظر می‌رسد دولت در حوزه برنامه ریزی بسیار ضعیف عملکرده و نا هماهنگی فراوانی در بدنه دولت وجود دارد. نا کارآمدی  بخش های زیادی از بدنه اجرایی مشاهده می‌شود. اقتصاد و برنامه ریزی در نظام اجرایی مردمی نیست. دولت خود را کمتر از مردم می‌داند .دولت وعده های بی مورد داده و با مردم رو راست نیست و در نهایت ارتباط دولت با ملت ضعیف شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات و مسائل حوزه انتخابیه خود، اضافه کرد: ابتدا افتخار می‌کنم از جنوب ایران و از سرزمین گرما و شرجی هرمزگان خون گرم در جمع شما  نمایندگان حضور دارم، لکن غصه می‌خورم که مردم عزیز و شریف آن خطه فقط با شرجی و گرما زندگی می‌کنند. هرمزگان داشته ها و نداشته های بسیار فراوانی دارد. آنجا مردمان شیعه و سنی در کنار هم در جزایر و سواحل با عشق به نظام، انقلاب و ولایت زندگی می‌کنند. هرمزگان ۱۴ جزیره  استراتژیک، دو پهنه دریایی خلیج فارس و دریای عمان، ۲۴۰۰  کیلومتر ساحل و رتبه دوم تولید درآمد مالیاتی، مناطق آزاد قشم و کیش، برای رشد و پیشرفت کشور را دارد. 

نماینده بندرعباس، قشم و ابوموسی در مجلس، گفت: رنجمان اینجاست که هر از گاهی وزارت کشور ساز جدا سازی بخشی از هرمزگان را کوک کرده و می‌نوازد در حالی که رتبه ۵ فقر را در کشور داریم، کیلومترها راه روستایی احداث نشده داریم . مردم جزایر و سایر نقاط با مشکل کم آبی و بی آبی موجه هستند. کاسبان و تجار هرمزگانی همواره با قوانین و مقررات دست و پا گیر گمرکی مواجه هستند و وضع آموزش عمومی‌مان چندان مناسب نیست. در دایره قدرت سیاسی و اجرایی کشور کمترین نیروی انسانی را داریم .

این نماینده مجلس یازدهم یادآور شد: وزارت نفت، صمت و تعاون سهم مسئولیت اجتماعی خود را به درستی به هرمزگان نمی‌پردازند. برای اشتغال فرزندانمان در صنایع شهر بند عباس باید دست به دامان خیلی ها شویم و البته گاهی اوقات هم نا امید می‌شویم. کیفیت واگذاری زمین‌های پروش میگو، صید ترال برای ساحل نشینان مشکلاتی را به وجود اورده است. مردم همچنان برای درمان باید کیلومترها راه را طی کرده تا به استان‌های همجوار برسند. درحوزه ورزش تبعیض‌های نگران کننده ای مشاهده می‌شود و ده‌ها مسئله دیگر .

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور خاطرنشان کرد: وظیفه شما اجرای قانون اساسی و رفع تبعیض است.  اجازه دهید مردم هرمزگان، هنگام و لارک هم راحت زندگی کنند. اجازه دهید کوشا و باسعیدو هم بدون رنج زندگی کنند. اجازه دهید مردم روستاهای قشم هم به وجود منطقه آزاد افتخار کنند. اجازه دهید بچه های بخش‌های فین، تخت و قلعه قاضی  هم در مدارس نسبتا خوب درس بخوانند. اجازه دهید مردم فارغان، سیاهو، گهر و سوزا و درگهان نیز طعم در کنار دریا بودن را بیشتر بچشند. لبان کودکانت را پر از لبخند می‌خواهم، همیشه مردمانت را سعادتمند می‌خواهم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز