خبرگزاری کار ایران

سی‌جی‌تی‌ان بررسی کرد؛

شکست اخیر در شورای امنیت انزوای آمریکا را نشان داد

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۵۸۷

سی جی تی ان در تحلیلی به شکست اخیر آمریکا پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از سی جی تی ان، در تاریخ چهاردهم آگوست طرح ایالات متحده برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل شکست خورد. فقط جمهوری دومینیکن عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل از قطعنامه ایالات متحده حمایت کرد، روسیه و چین آن را وتو کردند و اعضای دیگر شورا شامل بریتانیا و فرانسه به آن رای ممتنع دادند. این در حالی است که پمپئو لابی تهاجمی و شدیدی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران انجام داده بود اما در نهایت شکست خورد و این شکست انزوای آمریکا را نشان داد.

 یک بار دیگر، محدودیت‌های سیاست خارجی بسیار یکجانبه و تهاجمی دولت ترامپ نمایان شده است. کاخ سفید معتقد است که این حق را دارد که وقتی موضوع منافع آمریکا باشد، حقوق جامعه بین‌المللی را نادیده بگیرد و خواست خود را به دیگران تحمیل کند. 

ترامپ به طور یکجانبه از برجام خارج شد و ادعا کرد که ایران ناقض آن بوده است. به دنبال آن واشنگتن تحریم‌های فراگیر یکجانبه‌ای بر تهران اعمال کرد و با تهدید و قلدری، دیگر کشورها را به پایبندی به این تحریم‌ها کشاند اگرچه این اقدامات مغایر با قوانین بین‌المللی بودند. بسیاری از کشورها شامل متحدان ایالات متحده در اروپا به حمایت از توافق هسته‌ای ادامه می‌دهند و نگران هستند که اقدامات ترامپ باعث فروپاشی کامل توافق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز