خبرگزاری کار ایران

بازتاب مخالفت با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران؛

الجزیزه: شکست حقارت‌بار آمریکا در شورای امنیت تعجب‌آور بود

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۱۰۶

الجزیره در گزارشی به شکست اخیر آمریکا علیه ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا، الجزیره در گزارشی با اشاره به شکست روز گذشته آمریکا در شورای امنیت نوشت: ۹ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت از جمله فرانسه، آلمان و بریتانیا به این قطعنامه آمریکا رأی ممتنع دادند و چین و روسیه نیز به آن رأی منفی دادند. شکست قطعنامه آمریکا در شورای امنیت تعجب‌آور نبود، اما جای تعجب است که آمریکا به طور حقارت‌باری شکست خورد.

در ادامه این گزارش آمده است:‌ «تمامی اعضای توافق هسته‌ای می‌توانند در صورت اقدام ایران در نقض توافق، بند «مکانیسم ماشه» را فعال کنند اما روسیه و چین می‌گویند که خروج  آمریکا از این توافق، به مفهوم از بین بردن حق این کشور برای انجام چنین کاری است. به نظر می‌رسد که دیگر اعضا نیز با این نظریه موافق هستند. گرچه کشورهای اروپایی در ابتدای روز در خصوص ورود سلاح‌های متعارف به ایران تا حدودی ابراز نارضایتی کردند اما در پایان روز تصریح کردند که مهم‌ترین نگرانی آنها سلاح هسته‌ای است.»

«جَریت بلانک» عضو ارشد اندیشکده «کارنگی» گفت: «شکست آمریکا  نشان می‌دهد که ترامپ و تیم وی نه تنها در زمینه نزدیک شدن به ایران بد عمل می‌کنند بلکه در تاکتیک‌های روزمره دیپلماسی نیز عملکرد بدی دارند. باورنکردنی است که آمریکا نتوانست برای قطعنامه بیش از یک رأی به دست آورد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز