خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی:

رأی شورای امنیت نشان داد که حرف‌های دیپلماتیک ایران در سطح بین‌الملل خریدار دارد/ همه کشورها به شکست و انزوای آمریکا پی برده‌اند

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۹۰۳

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به رأی نیاوردن قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران گفت: رأی شورای امنیت نشان داد که حرف‌های دیپلماتیک و حقوقی ما در عرصه بین‌المللی خریدار دارد و همه پی بردند که آمریکا هر روز بیش از پیش منزوی می‌شود.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره رأی نیاوردن قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت و شکست این کشور در ایجاد اجماع جهانی علیه کشورمان گفت: شکست قطعی آمریکا در استفاده ابزاری از شورای امنیت ملل متحد آنقدر واضح است که همه جهان امروز به تنها شدن این کشور و شکستش در عرصه بین‌المللی پی برده‌ و به آن اذعان دارند.

نائیب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که کاملاً واضح است که آمریکا نتوانسته دست برتر را در دیپلماسی ضدایرانی داشته باشد، عنوان کرد: مشاهده کردید کشورهای جهان با این قطعنامه و تلاش ایالات متحده همراهی نکردند و عملاً  اجماع‌سازی جهانی ترامپ شکست خورد. 

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران طی ماه‌های گذشته تلاش کرد تا اقناع‌سازی در عرصه بین‌المللی را به عنوان یک راهبرد پیش ببرد و اکنون موفقیت کشورمان و همراه نمودن کشورها با حقانیتش بر همگان واضح شده است.

مقتدایی خاطر نشان کرد: اگرچه سازمان‌های بین‌المللی تحت تاثیر قدرت‌های بزرگ از جمله آمریکا هستند اما واقعیت این است که حرف‌های دیپلماتیک و حقوقی ما در عرصه بین‌المللی خریدار دارد و شکست آمریکا در این عرصه نشان داد که این کشور هر روز بیش از پیش منزوی می‌شود.

نماینده اصفهان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کشورهایی مانند فرانسه، آلمان و انگلیس پس از قطعنامه دیشب اعلام کردند با اراده در برجام هستند و همچنان راهبرد مذاکره را پیش می‌برند، این گفته چگونه می‌تواند به رفع تحریم‌ها کمک کند، بیان کرد: حل مشکلات تحریمی ایران ابعاد مختلفی دارد؛ بعد حقوق بین‌المللی آن یک موضوع است و بعد داخلی آن یک موضوع دیگر. 

وی ادامه داد: ما در سطح داخلی اگر موفق شویم مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی، اتکاء به درون و نگاه به آسیا را به عنوان یک مرکزیت مراودات تجاری مورد توجه بیشتر قرار دهیم، عملاً حد بالایی از تحریم‌ها را شکست داده‌ایم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ابزارهای سیاست خارجی که در اختیار دارد و با استفاده از توانمندی‌های بین‌المللی و اتحاد با کشورهای همسو برای مقابله با تحریم‌ها می‌تواند حد بالاتری از توفیق در مقابله با تحریم‌ها را در هفته‌ها و ماه‌های آینده ایجاد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز