خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با ایلنا:

طرح فروش داخلی نفت نباید دولت بعدی را بدهکار کند/ اجرای این طرح باید در دولت دوازدهم به اتمام برسد/ روحانی می‌خواهد مجلس را خلع سلاح کند

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۱۹۴

یک عضو کمیسیون انرژی بیان کرد: بحث مجلس در خصوص طرح فروش داخلی نفت این است که دولت دوازدهم باید در دوره خودش این فروش را انجام دهد در این دوره کار به اتمام برسد و بدهی برای دولت بعدی نگذارد.

هادی بیگی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره طرح فروش داخلی نفت که در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه قوا به تصویب رسیده است، گفت: در بحث فروش داخلی نفت ما در مجلس یک حرف بیشتر نداریم و آن این است که اگر دولت بنا دارد نفت را بفروشد یا پیش‌فروش کند نباید برای دولت آینده هزینه بتراشد. 

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت به طور مثال بیاید بگوید که نفت را برای ۲ ماه پیش فروش می‌کند؛ یعنی در همین امسال باید این کار تمام شود. 

وی خاطرنشان کرد: با اینکه دولت دوازدهم بخواهد امسال نفتی را بفروشد و بعد سال دیگر دولت بعدی را با بدهی روبرو کند نه موافق هستیم و نه اجازه می‌دهیم؛ حتی اگر سران قوا تصویبش کنند.

نماینده ملایر با اشاره به اینکه گفته می‌شود سران سه قوه با این طرح موافق هستند، بیان کرد: ما در مجلس جلوی کار می‌ایستیم؛ آقای روحانی گفتند اگر رهبری کمک دهند، یعنی ایشان قصد دارند نظر سران قوای دیگر و رهبری را بگیرند که مجلس را خلع سلاح کنند که ما به شدت با این امر مخالفیم.

وی گفت‌: هنر این نیست که از جیب دولت آینده خرج شود، هنر این است از راه‌های میانبری که در حال حاضر وجود دارد و شدنی است این کار را انجام دهیم تا مشکلات معیشتی مردم حل و فصل شود. 

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره این‌که چگونه می‌توان با این شرایط کشور گشایش اقتصادی انجام داد، بیان کرد: روش‌های متعددی وجود دارد که مشکلات مردم را حل کنیم، تقریبا درخصوص مواردی که به جمع‌بندی رسیدیم، می‌بایست یک سال همه اتفاق نظر داشته باشند و تلاش کنند و قطعا بعد از این مدت مردم متوجه می‌شوند که شرایط نسبت به گذشته فرق کرده است.

وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود بحث فروش نفت برای جبران کسری ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی بودجه امسال است، عنوان کرد: بله تقریبا می‌شود با این کار کسری بودجه‌ای که امسال وجود دارد را جبران کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز