خبرگزاری کار ایران

خدابخشی در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت:

خارج از سیاست‌زدگی و دور از حب و بغض به مدرس خیابانی رأی بدهیم

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۸۳۳

نماینده الیگودرز گفت: اگر بخواهیم خارج از سیاست‌زدگی و دور از حب و بغض به مدرس خیابانی رأی بدهیم وی گزینه مناسبی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد خدابخشی در  جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۲مرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی «صمت» گفت: مسند مدیریت مسئولیتی الهی است که به وزیر سپرده می‌شود و باید از این امانت الهی مراقبت کند، خداوند در قرآن مجید به این موضوع اشاره می‌کند و دستور می‌دهد امانت را به اهلش بسپارید. با بررسی ادبیات در سطح ملی و بین‌المللی در خصوص معیارهای موجود انتخاب مدیران در طی سال‌های اخیر معیارها را می‌توان از حیث نوع نگاه به ۸ معیار عمده تقسیم کرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: ویژگی‌های مهم اخلاقی، سوابق مرتبط، ویژگی‌های علمی و تخصصی، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، رعایت شایسته‌سالاری، توانایی جسمی و ذهنی، مهارت ارتباطی و انسانی، آگاهی و توان انجام وظایف مدیریتی و همچنین ارزیابی برنامه‌های پیشنهادی از جمله ابعاد مهم انتخاب مدیر شایسته است.

وی افزود: بر اساس معیارهای مذکور که همه آنها برگرفته از مبانی نظری روشن و متکی بر آموزه‌های دینی است و بدون حب و بغض و به صورت احساسی باید ارزیابی شود و بر اساس آن تصمیم‌گیری کنیم، از اینکه هم اینک در جایگاه دفاع از جوان متعهد، دلسوز و متخصص و توانمند در محضر نمایندگان ایستاده‌ام به خود می‌بالم و با افتخار اعلام می‌کنم شخصی که برای تصدی وزارت به مجلس معرفی شده است، فردی است که امتحان خود را در دوران تصدی قائم مقامی وزارت صمت در حوزه بازرگانی و همچنین سرپرستی این وزارتخانه به خوبی پس داده است از این رو مشکلات موجود و انتقادات همراهان متوجه دولت است و نه فقط این وزارتخانه. همه مسئولیت‌ها و انتظارات را نباید از وزارتخانه خاص مطالبه کنیم.

خدابخشی با بیان این‌که توانمندی، درایت و سختکوشی خود را با اقدام عملی و پرهیز از حاشیه به اثبات رسانده است، مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در خصوص توجه به جهش تولید عنوان فرمودند که میدان تولید را برای کار مردمی باز کنید، عنوان کرد: ایشان مردمی‌ترین جوانی است که برای اولین بار از متن وزارت صنعت، معدن و تجارت، بدنه کارشناسی و نخبگان متعهد و متخصص به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت معرفی شده است، وی ۱۸ سال سابقه کارشناسی و مدیریتی در این مجموعه عظیم را به ثبت رسانده است.

وی گفت: ایشان کارشناسی ارشد مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت و دانشجوی دکتری مدیریت استراتژیک بوده  و سال‌ها در همین وزارتخانه در مسئولیت‌های مختلفی ارائه خدمت نموده است. وی در دوران قائم مقامی و همچنین سرپرستی وزارت صمت سربازی صبور و توانمند بوده و در مقابل تمامی فشارهای غرب و تحریم و بحران کرونا خم به ابرو نیاورده و با کار جهادی، ایستادگی و پایداری تولید را تضمین کرده است. در اوج شیوع کرونا که رسانه‌های غربی به تمسخر مدیران ما را که در مواجهه با بیماری گرفتار شده‌اند اعلام کردند ایران توانایی مقابله با این بیماری را ندارد و به زودی دچار فروپاشی اقتصادی می‌شود اما عملکرد ایشان موجب شد از این مشکلات سربلند بیرون بیاییم در حالی که در کشورهای خارجی برای تهیه ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده مشاجرات سهمگینی رخ داد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: در بازه زمانی تحریم فشارهای شدید بین‌المللی برای انزوای ایران و مسدود شدن کانال‌های بانکی که تأمین کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید با دشواری مواجه بود و بسیاری از واحدهای تولیدی را با مشکل مواجه کرده بود، وی توانست با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی اقدام به احیای صنعت و پایداری تولید کند. بنده با غرور اعلام می‌کنم که ایشان در طول تصدی وزارت صنعت، تولید کشور در شرایط شیوع کرونا علیرغم سقوط در دیگر کشورها به شکل قابل توجهی در ایران رشد کرد.

وی در پایان گفت: آقای مدرس خیابانی را می‌توان به جرأت مدیری مدبر، توانمند و متعهد و موفق در کشور نامید و رأی اعتماد به ایشان بی‌گمان رأی به خودکفایی، ثبات بازار، ثبات قیمت‌ها، قطع وابستگی، تولید ملی، دوری از حاشیه‌ها، نخبه‌پروری و استفاده از نیروی توانمند داخلی و شعار ما می‌توانیم، است. اگر بخواهیم خارج از سیاست‌زدگی و دور از حب و بغض رأی بدهیم وی گزینه مناسبی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز